Bremser på -88 Audi 100 2.2TQ

Anbefalte innlegg

Legger ut denne for brodern..

 

Han har en -88 Audi 100 2.2TQ som i det siste har begynnt å klikke litt..

 

Når han kjører over 2 mil så begynner bremsene foran å gå seg varm og låser seg, men de slipper igjen når bilen får kvilt seg litt..

 

Har gått over bremsene og sett, men de ser helt fin ut..

Lurer på om det er hovedsylinderen eller ABS'en som ikke er helt bra..

 

Vi tenkte vi skulle teste ABS'en, så vi kjørte opp en grusveg for å bråbremse litt.. Men ABS knappen som er i dashbordet hadde ingen virkning..

 

Noen som vet hva årsaken til dette er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bremsene henger etter en stund er 99% sikkert bremsekraftforsterkeren. Få tak i en brukt fra en hugger. Been there, done that..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bremsene henger etter en stund er 99% sikkert bremsekraftforsterkeren. Få tak i en brukt fra en hugger. Been there, done that..

Du mener vel hovedbremsesylinderen? En måte du kan sjekke om den er problemet er å kjøre bilen til bremsene henger, for så å løse på bremserørene som går til de kalipperene som henger på. Løsner bremsene er det hovedsylinderen som er gåen. Visst ikkje bør du demontere bremsene og sjekke at ikkje breseklossene er rusta fast, at ikkje gliderene kalipperene er festa på er rusta fast, og at stempelet i kalipperen returnerer lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen, siden han fant ut at det kanskje hadde vært kjekt med bremser til vinteren..

 

Han ringte til huggeren og de hadde en 100 stående.. Men de hos huggern visste ikke hvor bremsekraft forsterkern var.

 

Jeg har ikke peiling.. Noen som vet hvor den er på en -88 audi 100?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren er den lille saken som det går to hydraulikkslanger innpå, den henger bak bremsemasteren (festet med to bolter til bremsemasteren, fire bolter til torpedoveggen). Det er også en trykksensor med to ledninger festet til den. Det er et lite eventyr å få den løs siden du må inni bilen og skru løs fire muttre helt i toppen av pedalsettet.

Hvis bilen bremser helt av seg selv vil jeg henge meg på teorien at kraftforsterkeren er tullete, hvis bremsene ikke slipper etter at man har bremset er det heller bremsemasteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thank You! Da er det kanskje håp.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.