Anbefalte innlegg

Er det noen som har vert borti lekkasje av kjølevann muligens på en sirkulasjonspumpe som sitter under innsuget på toppen av blokken. midt på liksom??

 

Finnes det en muligens en slik pumpe deromkring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært borte i på s4, men på vr6 og transporter. ekker ofte som ei sil i "turbinhuset".

Er som regel svinedyr hos Møller, men sjekk hos Webasto. De er egentlig beregnet for dieselvarmere, men gjør samme nytten. Muligens må du bygge om kontakta for å benytte pumpe fra Webasto. Skal se om jeg finner en link. Fant ikke annet en http://www.webasto.no men der står det ikke noen oversikt sånn sett.

 

På vr6 en jeg hadde koblet jeg vekk hele pumpa. Stod i rep litteraturen at den var for biler i varme land så. Satte bare et rør imellom isteden. Hvor sunt det er i lengden skal jeg ikke mene noe om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er slik en pumpe på UrS4/S6 også, er ikke uvanlig at det lekker på disse, så rask og rimelig løsning er bare å bypasse denne med en rørstuss imellom, tror man skal plage bilen noe fælt for at denne skal begynne å surre... Så du kan nok klare deg uten en liten stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått tak i deler. er ikke helt sikkert på hva so skal skiftes.. har en delemotor liggendes. Håper bare ikke at innsuget må av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk bare opplevd at denne har startet én gang, (alle andre ganger er jeg sikker på at den ike slår inn pga. pen kjøring.. : rolleyes ) og da hadde jeg pisket Nazze godt og stoppet litt for kjapt en veeldig varm dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker min og....

har gjort det leeeeeeeenge......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig at disse lekker. De pleier å lekke i limingen/skjøten, så det er bare å lime på nytt.

Finnes en gammel tråd om dette en eller annen plass på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpe med delbart impellerhus (ved bytte av O-ring) fåes hos Bosch eller GM (Opel).

Bosch #0392020034

GM #1334064

 

Prisen er ca 1400,- hos Opel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så kan det ikke vereden pumpa eller så må den gå hele tiden hos meg. For det lekker jevnt å trutt. Det er av og til det ikke kommer så mye. Det ligger jo den dammen etter meg når jeg har står i ro en stund.

 

 

Jeg har jo aldri hatt temperaturen på kjølevannet over 90 grader uansett. I følge den linken som ble postet så skulle denne pumpa starte på 110 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa lekker selv om den ikke går siden vanntrykket i pumpa er likt det i kjølesystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så kan det ikke vereden pumpa eller så må den gå hele tiden hos meg. For det lekker jevnt å trutt. Det er av og til det ikke kommer så mye. Det ligger jo den dammen etter meg når jeg har står i ro en stund.

 

Er som Bård sier over her: trykket er likt i hele kjølesystemet og derfor lekker den uansett om den går eller ei. Vannet går jo uansett gjennom pumpa i sirkulasjonen til kjølesystemet avhengig om den går eller ikke. Er da limet mellom "popell-lokket" og resten av pumpa løsnet (er det vanligste), lekker det. Og gjerne etter at bilen er stoppet og motor slått av.

 

Min var også aldeles lekk for et år siden. Bytta hele pumpa. Husker ikke hva prisen kom på, men mener bestemt at det var under tusenlappen. Bestillte da fra Bosch. Lykke til!

 

NB: Ser at du ikke har UrS4 som meg selv, men det fungerer vel på samme måte på din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som Bård sier over her: trykket er likt i hele kjølesystemet og derfor lekker den uansett om den går eller ei. Vannet går jo uansett gjennom pumpa i sirkulasjonen til kjølesystemet avhengig om den går eller ikke. Er da limet mellom "popell-lokket" og resten av pumpa løsnet (er det vanligste), lekker det. Og gjerne etter at bilen er stoppet og motor slått av.

 

Min var også aldeles lekk for et år siden. Bytta hele pumpa. Husker ikke hva prisen kom på, men mener bestemt at det var under tusenlappen. Bestillte da fra Bosch. Lykke til!

 

NB: Ser at du ikke har UrS4 som meg selv, men det fungerer vel på samme måte på din.

 

Oj, der sa du noe, den SJM siden jeg linket til er jo for Ur-S4. Men rart om det ikke skulle være et lignende system på nye S4 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info så er pumpen skiftet. ble gjordt i dag. Har selv ikke gjordt det. Fikk opplyst at det såg tett ut... så da er det bare til å vente.. pakningen ryker vel igjen etter hvert. innsuget ble heller ikke tatt av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info så er pumpen skiftet. ble gjordt i dag. Har selv ikke gjordt det. Fikk opplyst at det såg tett ut... så da er det bare til å vente.. pakningen ryker vel igjen etter hvert. innsuget ble heller ikke tatt av

 

 

måtte bytte min sirk pumpe på min s6. sprekken var så liten at den ikke syntes . men vann komm det ut i mengder.. denne delen burde alle med slike biler bytte . bare synd den er så dyr.. tar forøvrig 10 min og skifte den ..

 

den er forøvrig lett synlig.. fra høyre side sett forfra sylindrisk sak ca 15 cm lang + - med kjøleslange koblet til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke pris på delene da en kompis va nede på autoen med det. Fra en delemotor han hadde. Med bilen min har rulla 165 000 på den gamle pumpa så den nye som er satt på holder vel en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpe med delbart impellerhus (ved bytte av O-ring) fåes hos Bosch eller GM (Opel).

Bosch #0392020034

GM #1334064

 

Prisen er ca 1400,- hos Opel.

 

Prøvd å bestille en Bosch pumpe i dag med delenummeret over, med fikk beskjed om at de ikke fant noe med det delenummeret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å bestille en Bosch pumpe i dag med delenummeret over, med fikk beskjed om at de ikke fant noe med det delenummeret?

Ring nærmeste opelforhandler. Er akkurat samme pumpen, billigere og med skropel merke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring nærmeste opelforhandler. Er akkurat samme pumpen, billigere og med skropel merke :)

 

Får prøve dette imorgen. Takker. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny pumpe montert, Bosch med delenummer 0 392 020 054

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.