Etterfylle olje, allerede nå?? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk varsel fra bilen om å sjekke oljen idag. Peilet, og er litt overrasket over at den nå er nede på feltet under optimalt på peilepinnen. Bilen har gått 147000 km, kom fra Longlife service i Mars, og jeg har kjørt ca 9000km siden da. Jeg har automatkasse og jeg kjører rolig og sindig, "drar på" av og til ved forbikjøringer, og ligger nok noe over fartsgrensen ved langkjøring.

Kan det da være "normalt" at jeg allerede nå er nede på laveste nivå på peilepinnen (under det "ruglete" feltet)?

En annen ting; hvilken olje bør jeg fylle? Er Tdi pumpedyse, og ser at jeg skal fylle VW 506 01 (long life oljen), har lest her i forumet at man ikke bør tulle med andre typer olje.

Problemet mitt er at jeg er på ferie i Nord Norge, og her er ingen VW olje å få tak i! Hvilket produkt bør jeg kjøpe på den lokale Shell stasjonen, som er eneste alternativ her oppe??

HJELP!

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er helt normalt!! 1l på 9000km er ikke mye,like over en dl pr 1000km,som er langt inforbi fabrikkens toleranser.

dem longlife olja skal være å få tak i på shell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen skal være merket med vw 505.01.

Denne er tilpasset pumpedysemotorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puh!

Takk for hjelp! Kjekt å få tilbakemelding når man er usikker!

Da blir det tur på Shell i morgen... :glad:

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.