HJEEEEELP! (problem med Caravelle 2,5)

Anbefalte innlegg

Er det noen dyktige "mekkere" her inne som kan hjelpe meg?

Har en caravelle 2,5 bensin med automatgir.

Bilen kan av og til finne på å stoppe, varierer veldig hvor ofte. Noen dager er den helt fin , andre dager kan den stoppe fire fem ganger.Det virker som om den stopper oftest når den er kald/halvvarm.Motoren bare kutter og dør ut, mister tenninga. Oftest er det bare å starte den igjen og kjøre videre. Av og til vil den ikke starte, men venter jeg noen minutter er den grei igjen: klø : : klø : . På langkjøring når motoren er varm, har jeg aldrig hatt problemer.

En gang den nektet å starte, sjekket jeg tenninga ved å ta ut en plugg og kjøre starteren, ingen gnist, så det må være et el-problem og ikke drivstoff.

Har nå skiftet coil/tenningsmodul, hall-giver i fordeleren og coilledning men problemet er der fortsatt.

Kan noen her hjelpe meg hadde jeg vært meeeeeget takknemlig, hvis ikke får jeg se hvor godt den kan brenne med litt bensinsøl:evil: :rolleye: :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømforsyvningsrele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spennings-forsynings-releet til motorstyreenheten.

Tror det står 109 på plasthuset: klø : Sjekk at ikkje loddinger er dårlige, ser det ofte på at det er "krater" i loddetinnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømforsyvningsrele?

Kom meg i forkjøpet der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprukne loddepunkter i spenningsforsyningsreleet eller def tenningsbakstykke ( elektrisk del av tenningslåsen )?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde visst det gitt :)

Er jo litt sånn standard problem, også på T4 Tdi....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spennings-forsynings-releet til motorstyreenheten.

Tror det står 109 på plasthuset: klø : Sjekk at ikkje loddinger er dårlige, ser det ofte på at det er "krater" i loddetinnet.

 

Har skiftet et rele, det står 80 på gamlereleet, erstatningsreleet står det 167 på, er i hvertfall det som forsyner bla. bensinpumpa.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet et rele, det står 80 på gamlereleet, erstatningsreleet står det 167 på, er i hvertfall det som forsyner bla. bensinpumpa.: klø :

Det er ikkje samme rele som forsyner styreenhet og bensinpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikkje samme rele som forsyner styreenhet og bensinpumpe.

Når bilen går på tomgang og jeg plukker ut releer, så er det bare ett rele motoren stopper av når det blir fjernet, og det er det releet jeg har skiftet ut 80/167.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har tenkt på det, men bilen il antakelig ikke stoppe umiddelbart ved å nappe ut pumpereleet. Går kanskje ei lita stund for så å dø ut.

 

Fjerner du derimot releet for spenningsforsyning stopper den med en gang.

 

Lagt merke til om det blir vakum på bensintanken da bilen stopper? Prøv å åpne tanklokket etter en motorstopp. Hvis det er vakum/suselyd der da er antakelig kullfilteret i venstre hjulbue tett. Det dannes da vakum på tanken og pumpa klarer ikke å suge opp/forsyne motoren med bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har tenkt på det, men bilen il antakelig ikke stoppe umiddelbart ved å nappe ut pumpereleet. Går kanskje ei lita stund for så å dø ut.

 

Fjerner du derimot releet for spenningsforsyning stopper den med en gang.

 

Lagt merke til om det blir vakum på bensintanken da bilen stopper? Prøv å åpne tanklokket etter en motorstopp. Hvis det er vakum/suselyd der da er antakelig kullfilteret i venstre hjulbue tett. Det dannes da vakum på tanken og pumpa klarer ikke å suge opp/forsyne motoren med bensin.

 

Er bensin og gassdrift på bilen og feilen er der samme hva jeg kjører på.

Fjerna ALLE releene og var bare ett der bilen stoppet 80/167.:confused:

Tar jeg ut det releet stopper bilen momentant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vipper av lokket på det releet du snakker om slik at du ser spolen, kan du kontrollere om det gir kontakt da bilen ikke vil starte. Gjør det ikke det kan det være noe med styrestrømmen eller jordinga til releet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.