Anbefalte innlegg

Hei

skal begynne å pusse fangerne til golfen min snart. De har den ruglete overflaten helt øverst men dette skal nå lakkeres. hvordan går jeg frem for å gjøre dette på best måte? takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

skal begynne å pusse fangerne til golfen min snart. De har den ruglete overflaten helt øverst men dette skal nå lakkeres. hvordan går jeg frem for å gjøre dette på best måte? takker for alle svar!

 

Heisan

 

Jeg går ut i fra at du vil ha den ruglete flaten glatt?

Først må du vaske feltet godt med silikonfjerner, gjerne flere ganger.Deretter må du matte det ned,bruk 240 papir til dette slik at grunninga får heft.

Vask igjen med silikonfjerner. Legg på noen tynne strøk med plastprimer, denne får du på spraybokser. Nå må du legge på en filler/grunning. Denne er ganske tykk og legges på med sprøyte 1,8 dyse. Denne er det herder som må blandes i. Legg på så mange strøk du trenger for å fylle i strukturen/ruglene.

Det lønner seg og la det ligge i noen dager før man begynner å slipe på det.

Bruk først 500 papir for å slipe grunninga glatt , deretter pusser du over med 800 papir for å unngå slipestriper i lakken. Skal billen lakkes mørk, bruk en mørk grunning, lys lakk, lys grunning.

 

Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker!

 

hmm, så jeg må sprøyte filler/grunning med ordentlig sprøyte altså. hvor får jeg kjøpt filler/grunning til dette a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en malerforretning ala Bomiljø, Maxbo eller en fargehandler kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, får se om jeg kan finne noe sånt på maxbo imorra. må også finne no plast primer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, får se om jeg kan finne noe sånt på maxbo imorra. må også finne no plast primer

Nei for all del glem maxbo.

Du må gå til et billakkeringsverksted for å få de rette sakene.

Du får en helt grei lakksprøyte på biltema for 250? kr tror jeg det var.

Husk å ikke blande mer enn du trenger, når du først har blanda i herder er det ingen vei tilbake:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.