Anbefalte innlegg

Finnes det noen TDI motor som er 5 sylindret ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, 2.5tdi ;)

 

 

AAB, ACV, AXL

 

5cyl%20TDI.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Vil noen av disse passe ned i en Coupe eller 90 med 5'er ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.4D er også 5'er :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo men nå spurte jeg om TDI ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å i hvilken biler finnes disse motorene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å i hvilken biler finnes disse motorene ?

100/A6 C4 har denne...usikker på når v6 kom: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen hidden på noen av disse motorene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, 2.5tdi ;)

 

 

AAB, ACV, AXL

 

Jeg har da virkelig AEL og det er 2.5 TDI det også.

140hk 290Nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100/A6 C4 har denne...usikker på når v6 kom: klø :

 

V6 kom i 98, alle 2,5 tdi før dette er 5ere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få pressa en sånn nedi en 90 da ?

Passer girkasse, motorfester og sånt ? Vært litt arti å hatt noe sånt i bruksbilen.. NG motoren bruker jo så mye bensin at det er skremmende.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100/A6 C4 har denne...usikker på når v6 kom: klø :

 

V6 TDI kom på Audi bla. A6 4B fom. 1998.

A4 2.5 TDI har vel alltid vært V6.

 

Kort sagt så er vel Audi 5 syl motorer levert tom. C4; dvs. -1997

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen hidden på noen av disse motorene da?

 

 

De er vel så godt som like ?

 

Men finnes i 2 versjoner: 115 og 140hk. samme motorvolum. Tror forskjellen ligger i dieselpumpen, turboen og hjernen.

Mener også på at quattroene kom med 140hk versjonen og at denne ikke kom før i 95 når modellbetegnelsen gikk fra 100 til A6.

 

Dette er supre motorer uten problemene som v6eren har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å chippe å sånn disse motorene da ? Å passer de i en 90 ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få pressa en sånn nedi en 90 da ?

Passer girkasse, motorfester og sånt ? Vært litt arti å hatt noe sånt i bruksbilen.. NG motoren bruker jo så mye bensin at det er skremmende.. : bh :

 

Presse nedi? Er ikke disse ofte levert med 5 syl 20V da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å chippe å sånn disse motorene da ? Å passer de i en 90 ? :P

 

Chippe? Ja jøsses, husker ikke specs'ene i farta, men du kan jo finne mye morsom informasjon på http://www.tdiclub.com/ av litt mer generell diesel tuning karakter.

 

Man kan ha det morro med diesel også... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo.. :P Men greit å vite om det passer.. Regna nesten me d.. Motorfester å slikt da? Girkasse ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en '92 mod dieselpurke m/AAT motor 2,5 tdi - utgaven med 115hk orginalt.. hun har fått seg en litt chip løft - gir nå 148hk og rundt 310nm ...

..rusler og går særdeles bra den ...

De nyere versjonene som kom med 140hk orginal blir som regler chippa opp mot 180hk .. så det burde vel få grei fart på 90 din : smil :

Lykke til dersom du setter igang med prosjektet ... :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en '92 mod dieselpurke m/AAT motor 2,5 tdi - utgaven med 115hk orginalt.. hun har fått seg en litt chip løft - gir nå 148hk og rundt 310nm ...

..rusler og går særdeles bra den ...

De nyere versjonene som kom med 140hk orginal blir som regler chippa opp mot 180hk .. så det burde vel få grei fart på 90 din : smil :

Lykke til dersom du setter igang med prosjektet ... :tilber:

 

Da begynner vi og snakke.. ;) Hmm.. Får vurdere d der tror jeg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes også en 2,5TDi (1T) - 120hk - som du fikk i 90mod A100 (type44).

 

Og VW Caravelle, T5, 2,5TDi er femmere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Da har jeg fått svar på at det finnes.. Men hvor finner man slike motorer til en normal penge da..? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gedsted-autoophug.dk er vel plassen man kjøper slikt tror jeg. Den gamle bilen min hadde skn chip 115-148hk. Den ble veldig sprek etterpå. Brukte 0,68 på mila uansett kjøring. Målte den med gtec måler før jeg solgte den, 112,5hk på hjula med chip. 0-100 på rett under 9 sekunder synes jeg å huske. Veldig bra motorer dette, og nærmest evigvarende (som 5erne til audi er) dersom man skifter regreim på intervallene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dieselforbruk på disse da ?

 

Å noen som vet hva som må gjøres for å få den nedi en 90 ? Tank, girkasse, motorfester osv..

Mye stress med ledningsnett å sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med fare for og forsnakke meg ,, men Volvo V70 har vel en Audi 5'er motor ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med fare for og forsnakke meg ,, men Volvo V70 har vel en Audi 5'er motor ??

 

Stemmer vel bra d.. :) Er ikke D5, 5'er ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.