Venstre mansjett foran gåen, normalt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Merket at det kom mye olje/gris innvendig på felgen foran. Skikkelig seige "oljedråper" som selvfølgelig satt som juling. Fikk bilen opp på bukk, og oppdaget at venstre ytre mansjett foran er helt gåen. Skal skifte idag, men lurte bare på om dette er noe som skal skje/er normalt? Bilen er gått 145000km og er 4 år.

Synspunkter?

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt normalt på disse bilene, samt A4/A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter 140 000 km så nærmer det seg nok tiden på å bytte disse ja.

Min holt til 200 000 så revna den big time. Ble nytt endeledd på meg da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har riktignok Golf 3, men bytta det samma på min forrige uke, og den har gått ca like langt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MIn er det også skifta på av forrige eier, men han var nok ikke rask nok, så nå står endeleddet for tur.. også betalt av forrige eier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh,bytta på en taxi som var gått 30000:P må ha vært en produksjonsfeil eller noe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MIn er det også skifta på av forrige eier, men han var nok ikke rask nok, så nå står endeleddet for tur.. også betalt av forrige eier :)

Hmmm.... spørs om jeg oppdaget det for sent... Kjørte med det oljesølet i en halvannen uke.... Hvor mye tåler leddet av kjøring uten mansjett? Har kjørt mest på tørr asfalt, men var innom 300 meter med grus/sand her i forrige uke... :rolleye:

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går som regel greit å tørke ut av drivleddet og legge i nytt fett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går som regel greit å tørke ut av drivleddet og legge i nytt fett

Jupp! Han som fikset det for meg sjekket dette og smurte opp på nytt. Han sa at det så bra ut før han la inn nytt fett og monterte mansjetten, takk og pris.. :P

Nå angrer jeg bare på at jeg ikke fikk han til å skifte den andre og med det samme han var igang...: bh :

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Merket at det kom mye olje/gris innvendig på felgen foran. Skikkelig seige "oljedråper" som selvfølgelig satt som juling. Fikk bilen opp på bukk, og oppdaget at venstre ytre mansjett foran er helt gåen. Skal skifte idag, men lurte bare på om dette er noe som skal skje/er normalt? Bilen er gått 145000km og er 4 år.

Synspunkter?

Truls

veldig normalt:)hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå angrer jeg bare på at jeg ikke fikk han til å skifte den andre og med det samme han var igang...: bh :

Truls

Er nok lurt å ikke vente alt for lenge! Sikkert stått på like lenge som den første du fikk byttet. Så sparer du deg for nok en rundvask;)

Byttet begge mine nå nylig. Jeg synes det desidert enkleste er å løsne bakre nedre stag i navet, enn å ta hele tårnet som fjæra sitter i oppe. Løsner man i tårnet må man i tillegg ta av enten styrestaget eller bremscaliptret for å få nok plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.