Pris på regreim bytte på verksted? (AAN)

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt sin AAN på verksted og byttet reg.reim, vannpumpe og strammehjul? Hva betalte du?

 

Jeg fikk en pris i dag på den jobben, tror ikke det var noen upris jeg fikk.

Lurer på hva andre her har betalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har hatt sin AAN på verksted og byttet reg.reim, vannpumpe og strammehjul? Hva betalte du?

 

Jeg fikk en pris i dag på den jobben, tror ikke det var noen upris jeg fikk.

Lurer på hva andre her har betalt?

 

 

Betalte 5800 for:

 

Regreim

Strammer

vannpumpe

alle simmer ringer/ tapper

+ den dynamo/servoreim

 

Ikke ille pris det. hørte å¨møller også, de skulle ha 5800 UTEN dynamo reim bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte ca 3900 - 4000-, på møller for regreim \ strammehjul \ løperulle tror eg det heter.. og olje\oljefilter.

Olja hadde jeg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei... Fikk pris på 3000,-

Så da er ikke det så galt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : ??

 

Når jeg skulle skifte på S4`n min, fikk jeg pris på over 7.000 av Skolt, samt enda dyrere dersom de måtte bytte pumpa, det kunne han vistnok ikke si meg på telefon ( ? : klø : )..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er ikkje eg sikker på motor betegnelse..... men bilen er en

 

Audi A6 2,5 tdi quattro 1996 model

 

 

Skifte regg reim:

 

Sum skifte regg reim Kr 5646,-

Sum Strammer til profil reim kr 4401,-

 

Skifte regg reim:

 

Sum Skifte regg reim kr 1312,-

Sum Skifte vannpumpe kr 1523,-

 

Herav mva kr 2577,- TOTALT: Kr12886

 

Dette er det som står på pris overslaget...... eg fekk bakover sveis... var ikkje dette jævli mye??? Dette er på Møller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI`ene er vel kjent for å være dyre på slikt, men dette var vel noe drøyt!

 

Ellers er AAN motorkode for 2.2T som sitter i blant annet S4 ( "coil"-typen, ikke 2.2T med fordeler )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På grensa til OT: AAN er 2.2 Turbo. Det er dyrere på 2,5 TDI (femmer) av en eller annen grunn. Noe av grunnen er kanskje at de samtidig bytter reima som driver dieselpumpa?

 

På AAN vi jeg det er galskap å ikke bytte vannpumpe når man bytter regreim. Pumpa vil nesten garantert bli slitt før neste regreimbytte, og da må man til med samme sjauen igjen.

 

Noe av variasjonen i pris kommer nok av at forskjellige verksteder har ulik mening om hvor mye som må demonteres av fronten for å komme til. Noen klarer seg med å ta av viftene for å få plass, men andre kan finne på å demontere hele fronten.

 

Helt klart OT: Prise seg lykkelig den som har 10V Turbo. Pris for reim, pumpe og venderulle: under 600,-. Arbeid: under 3 timer, så enkelt at selv far kan gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har hatt sin AAN på verksted og byttet reg.reim, vannpumpe og strammehjul? Hva betalte du?

 

Jeg fikk en pris i dag på den jobben, tror ikke det var noen upris jeg fikk.

Lurer på hva andre her har betalt?

 

jeg gjorde jobben selv.. 1300 for delene kom jobben på.. møller skal vel ha nærmere 10 lapper

brukte 6 timer på opprasjonen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det prisen hos et verksted som vil ha VACN Agder som kunde.

Prøver og få til en avtale der... Sendt PM til en i VACN Agder "høyere herrer" (lokallagsleder) om dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Noe av variasjonen i pris kommer nok av at forskjellige verksteder har ulik mening om hvor mye som må demonteres av fronten for å komme til. Noen klarer seg med å ta av viftene for å få plass, men andre kan finne på å demontere hele fronten.

 

 

Jepp, Møller her lokalt tar av hele fronten og svinger ut radiator osv, det står at det skal gjøres slik i rep-manualen, så de følger vel den sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HALLO!!!!!

Billig med S4 sier jeg.

På min lokale møller skulle de ha 7000 pluss deler. Deler koster rett rundt 4000 til min bil. Dette er en 2.8 30v V6 (ACK) da... Mindre hester, mer kostnad...

 

Vil ha meg AAN motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris hos mitt lokale verksted på 3300,- for reim m/løpehjul. Da måtte jeg selv kjøpe vannpumpa på VAG. Og den koster vel rundt kr. 700,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4500 for;

reg.reim

vannpumpe

strammehjul

nedre reimhjul

 

samt. gratis leiebil i 2 dager (85 mod. mazda 626 2.0 :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4500 for;

reg.reim

vannpumpe

strammehjul

nedre reimhjul

 

samt. gratis leiebil i 2 dager (85 mod. mazda 626 2.0 :))

 

 

hos mekonomen får du reim vannpumpe strammehjul for 1300.- til s6 aan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt å bytte nedre reimhjul altså? eller er det "spennremhjul" du mener her?

 

Edit: ser jo det er strammehjul oppsummert der og ja ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt å bytte nedre reimhjul altså? eller er det "spennremhjul" du mener her?

 

Edit: ser jo det er strammehjul oppsummert der og ja ...

 

Mener å ha lest en plass at det kan være lurt. Jeg valgte å se bort i fra det når jeg bestillte deler når jeg skulle montere toppen min. Endte med at jeg ødela det nederste reimhjulet. Måtte da tilbake til møller å kjøpe det også:)

Tror det kan være litt sprøtt, spesiellt hvis du bruker muttertrekker for å ta bolten på veiva...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hos mekonomen får du reim vannpumpe strammehjul for 1300.- til s6 aan

 

4500 er inkl. jobb

 

Er det normalt å bytte nedre reimhjul altså? eller er det "spennremhjul" du mener her?

 

Edit: ser jo det er strammehjul oppsummert der og ja ...

 

Måtte bytte nedre reimhjul pga. at kilesporet var defekt. (les borte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Måtte bytte nedre reimhjul pga. at kilesporet var defekt. (les borte)

 

Da er jeg med, det var gåent på en 200 10V jeg handlet og, eller, det røk, motoren stoppet selvfølgelig og måtte bytte hele motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.