#1 Skrevet August 10, 2006 Hei Så har jeg endelig kjøpt drømmebilen: A6 2.5 tdi quatro Avant. Har ønska meg sånn bil i 10 år. Men gleden ble litt redusert etter en liten stund. Håper noen her har noen tips som kan hjelpe meg. Når jeg kjører og belaster motoren, spesielt i motbakke så går den over i nødprogram. Virker som det er ganske konsekvent ved en viss belastning/turtall. En på jobben tipsa meg om å prøve å koble fra luftmassemåler men da ble bilen helt idiot. En anne teori var vakumklokke på turbo. Har ikke fått tatt diagnose enda. Prøvde å finne ut av vagcom men skjønte ikke helt hvilket program jeg skulle laste ned. noen som kan hjelpe meg men noe av dette. Og hvor får jeg kjøpt en sånn kabel. Ble mye spørsmål dette men har lyst til å få igjen den utrolige kjøregleden som det er å kjøre A6 Johnny Thjømøe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2006 Hei, og velkommen til klubben og forumet Hvis det er en R5 du har (denne tråden som omhandler dette. Syns det høres _veldig_ ut som feiljustert pumpe. Kan selvfølgelig være det som er feil om det er V6-motor du har også, men da må du nesten få hjelp av noen andre enn meg.... EDIT: Hvor i landet holder du til? Det finnes sikkert noen med VAG-Com som kan sjekke timingen for deg i nærheten av der du bor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2006 Hei takk for svar. Var vel litt lite info i den posten. Dette er en 2.5 tdi v6. 1998 mod Har vært en tur innom verksted idag og de skulle ha 300,- for diagnose Dette viste feil på luftmengde måler, så har bestilt dette, håper jeg slipper så billig unna.. Jeg bor i Farsund i vest-agder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2006 høres ut som det kan være n75. hvis den blir bra igjen ved og skru av tenning og starte den igjen. men blir dårlig ved belastning igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2006 sikkert for høgt ladetrykk, pga defekt n75, typisk syndrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2006 hva er n75? JEg har bare hatt denne bilen i 2 måneder, er helt grønn:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2006 Hei takk for svar.Var vel litt lite info i den posten. Dette er en 2.5 tdi v6. 1998 mod Har vært en tur innom verksted idag og de skulle ha 300,- for diagnose Dette viste feil på luftmengde måler, så har bestilt dette, håper jeg slipper så billig unna.. Jeg bor i Farsund i vest-agder Husk at når du har koblet fra luftmengdemåleren og kjørt bilen , så vil det bli registrert feil på denne i hjernen på bilen... derfor du fikk feil når du leste av..... derfor er det greit å først slette alle feilkoder for så å se om de kommer tilbake... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2006 hva er n75? JEg har bare hatt denne bilen i 2 måneder, er helt grønn:) magnetventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2006 Min hadde samme symtomer som din og da var det def. turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2006 sikkert for høgt ladetrykk, pga defekt n75, typisk syndrom. enig, poster tegning senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2006 enig, poster tegning senere sjekk N75 slik: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2006 takk for god hjelp. det nest siste bildet virker ikke, kan du legge det ut på nytt:) Johnny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2006 takk for god hjelp. det nest siste bildet virker ikke, kan du legge det ut på nytt:) Johnny virker hos meg, hvilken nettleser bruker du? her funker det bra både med opera og firefox. ser at det blir endel tull med explorer (nå må noen snart ta knekken må microsoft) Per prøv nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 13, 2006 jepp bruker explorer. virket nå, takk skal du ha. dette får bli neste jeg sjekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 14, 2006 Har feilsøkt en del på bilen nå, og ser ut som at magnetventilen virker. Men når jeg pumper vakum inn på slangen på vakumklokken på turboen går staget opp men ramler ned igjen med en gang. Klarer ikke å holde vakum, den skal vel stå i "oppe" stilling når det er vakum..?Hva er normalt..? Bytta Luftmengdemåler, og bilen var lik som før, så var ikke den heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 14, 2006 Min hadde samme symtomer som din og da var det def. turbo. Quoter meg selv her jeg. Turboen på disse bilene er et kjent problem på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 14, 2006 Har feilsøkt en del på bilen nå, og ser ut som at magnetventilen virker. Men når jeg pumper vakum inn på slangen på vakumklokken på turboen går staget opp men ramler ned igjen med en gang. Klarer ikke å holde vakum, den skal vel stå i "oppe" stilling når det er vakum..?Hva er normalt..?Bytta Luftmengdemåler, og bilen var lik som før, så var ikke den heller.. håper dette hjelper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 15, 2006 Så fant jeg feilen membranen inne i vakumklokka lekker. Dette er jo en liten sak som er festet med 2 skruer og en splint. Gode nyheter tenkte jeg og ringer audi forhandleren. Men gleden ble kort, det går ikke ann å kjøpe bare denne vakumklokka. hele turboen må byttes. ca 10 000kr. Er det noen som har en defekt turbo til 2.5 tdi 1998 mod. Trenger bare denne vakum dingsen. Synes 10 000 er litt mye for å fikse denne feilen. Johnny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 15, 2006 Sjekk http://www.bildelsbasen.se for å finne noe brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 18, 2006 Jeg har også akkurat samme feilen på min S4 biturbo!....nødprogrammet nullstilles hver gang jeg starter bilen igjen men så fort jeg presser bilen så går den rett i nød igjen: mad : Har prøvd med en ny luftmassemåler men det var ikke noe forskjell......som feilkoder får jeg opp at ladetrykket har overskredet tillatt nivå Kan det være N75 på min da?.....hvor sitter den i dette trange motorrommet mitt:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 19, 2006 Det går sikkert an å høre med noen som driver med overhaling av turboer o.l. om de kan reparere dette. Forsøk en tlf til turboservice på Høvik f.eks http://www.turbo.no Tlf: 67 83 25 00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...