#1 Skrevet August 10, 2006 Jeg har et bremseproblem som jeg ikke har sett maken til før. Bilen det gjelder er en '92 A100 2,3E med ABS (Ikke Quattro) Problemet er at det er svært liten bremsevirkning på venstre bakhjul når man bremser med fotbremsen, men om man bruker håndbrekket er det helt ok. Det bremser mye bedre med brekk enn med fotbrems faktisk. Har gjort noen undersøkelser og trukket noen konklusjoner: * Tror ikke det er calipperen siden brekkfunksjonen er ok. * Har luftet vel og lenge et par ganger, og byttet ut bremsevæska uten at det hjalp. * Skiver og klosser er ok * Ingen synlige skader på bremserør eller slanger * ABS styringa på bilen er også deffekt/feiltype/fraværende (har prøvd litt av hvert) så ABS er permanent koblet ut - ABS lampa lyser konstant. Jeg tror ikke dette har noe med denne feilen å gjøre. Neste punkt i feilsøkingen vil være å bytte om utgående rør bakover på ABS-aggregatet for å se om feilen da kommer høyre bak, eller forblir på venstre side. Med dette håper jeg å kunne isolere feilen til enten ABS-aggregatet eller til rør og slange til venstre bakhjul. Noen som har vært borti noe lignende, eller som har noen synspunkter til hva som kan forsøkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2006 Jeg hadde bytta bremseslangen... Det hender at de tetter seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...