2000 A6 - Feil på vindusviskere

Anbefalte innlegg

Hei. Det har vært labert på Audi-fronten i sommer for min del, mest på grunn av at det har ramlet inn et par nye Cadillacer og forsvunnet en Volvo fra samlingen. Utover høsten er det tanken å bruke litt mer tid på 100CCen slik at den kan være med på eventuelle treff i 80-tallskameratenes regi neste år.

Min egen A4 går foreløpig som den skal, eneste hendelse i sommer har vært en lekkasje på en kjøleslange.

Den akutte årsaken til denne mailen er at min far nettopp ringte meg og fortalte at vindusviskerne på hans 2000 A6 plutselig har begynt å gå når de selv vil. Kommer og går i rykk og napp, men begynner å virke igjen - for en stakket stund - når han går ut av bilen og skyver på dem manuelt. Det er jo ingen situasjon man kan leve særlig lenge med i regnvær, selv om min mor nå har gått i forsvarsposisjon for denne makaløst vaklevorne bilen i håp om at min far likevel ikke skal bytte den ut.

Hva kan være galt her, er det et relé, er det motoren, er det betjeningshendelen eller er det nok en hjerne ett eller annet sted som må byttes ut for adskillige tusenlapper? Det kan nevnes at bilen IKKE har regnsensor, for en gangs skyld er det kanskje en fordel...

I sannhetens navn skal det sies at bilen nå har fungert relativt greit i flere måneder, bortsett fra det evigvarende problemet med at olje-måleren stort sett konstant er i dvale, slik at bilen hver tiende mil melder ifra om at nivået er for lavt. Det er det selvsagt ikke, men man må jo stoppe og dra opp peilepinnen bare for sikkerhets skyld, samt for å få lampa til å slukke, noe som har ført til at omgivelsene betrakter mine foreldre som verdens mest pertentlige bileiere ettersom de står med panseret åpent og sjekker olje stort sett hver gang de ser dem...

MVH Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for hjelpen!

MVH Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.