VW Vew Beetle 1,9 tdi. Stopper plutselig opp

Anbefalte innlegg

Har fått et stort problem med Beetelen min. Med hlet vanlig kjøring stopper bare motoren. Dette skjer helt plutselig og uten forvarsel.

 

Har hatt bilen hos Møller i to uker sammenhengende nå. Men de finner ikke feilen. Det er ikke lagret noe feilmelding i systemet på bilen.

 

Det som er så rart er at den kan gå helt fint og vanlig lenge, for så plutselig stoppe opp!!

 

Noen som vet hva dette kan være????:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprukne loddepunkter i spenningsforsyningsreleet for motor. Dette releet forsyner div. komponenter i motoren med strøm og ved sprekker/defekter i loddepunktene inni releet er motoren plutselig strømløs et øyeblikk.

 

Dette vil ikke registreres i feilminnet da styreenheten bare tror du har stoppet bilen selv. ( skrudd av tenninga ).

 

Forslaget mitt iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprukne loddepunkter i spenningsforsyningsreleet for motor. Dette releet forsyner div. komponenter i motoren med strøm og ved sprekker/defekter i loddepunktene inni releet er motoren plutselig strømløs et øyeblikk.

 

Dette vil ikke registreres i feilminnet da styreenheten bare tror du har stoppet bilen selv. ( skrudd av tenninga ).

 

Forslaget mitt iallefall.

 

Støtter forslaget men får som regel en feilmelding på abs styreenheten da denne mister kontakten med den andre. Men ta ut releet og lodd over punktene på nytt, gjorde dette for 4 år siden på en Golf 4 funker gull fortsatt..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde visst prøvd dette også. Uten at det hjalp noe særlig. I går tok de ut trimchippen også, men det funket heller ikke.

 

Dette begynner å bli et problem!!!!

(og dyrt kan jeg tenke meg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.