Det umulige startsperreproblemet på vag.. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Er en jeg kjenner som har en golf 4 som begynte med problemene med startsperren... Starter, og stopper etter et sekund eller 2.. Jeg tok bilen og loddet kontakten bak på den spolen på tenningslåsen og problemet ble borte, enn så lenge... Bilen har nå stått på gran auto og dem har visst prøvd alt, bortsett fra og skifte hjernen til det som visstnok kostet rundt 15.000 kroner som han selv måtte dekke om det ikke var det som var feil... Har ikke oversikt over hva som er gjort med bilen hittil.. Bilen fungerte helt fint uten problemer ca et halvt år etter jeg lodda den pluggen, men nå har den stått inne i rundt 5 uker og de finner ikke ut av det etter som jeg skjønte.. Han er litt i tvil om hva han skal gjøre da.. Hjernen måtte spesialbestilles med chassinummer på bil å greier, så får ikke returnert den om det ikke er den som er feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men det må være noe av det dummeste jeg har hørt at kunden skal dekke for eventuelle feil bestillinger av deler. verkstedets ansvar og stille en riktig diagnose for ett eventuelt komponent skifte. så da hadde jeg byttet verksted... også kan jeg holde en finger på startsperrestyreenheten ja. har vært byttet noen av disse opp igjennom tiden. men mann kan ikke gjette seg fram til en del på 15000kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men det må være noe av det dummeste jeg har hørt at kunden skal dekke for eventuelle feil bestillinger av deler. verkstedets ansvar og stille en riktig diagnose for ett eventuelt komponent skifte. så da hadde jeg byttet verksted... også kan jeg holde en finger på startsperrestyreenheten ja. har vært byttet noen av disse opp igjennom tiden. men mann kan ikke gjette seg fram til en del på 15000kr...

 

 

Var det de hadde foreslått etter det jeg har skjønt.. Måtte bestilles spesielt fra utlandet å greier så fikk ikke returnert den... : klø : Jeg hadde vel vært litt skeptisk til det... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer nok at det er bestilling fra tyskland. men fortsatt ikke "kundens" skyld... dette burde jo han forhøre seg litt om mener jeg... lykke til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer nok at det er bestilling fra tyskland. men fortsatt ikke "kundens" skyld... dette burde jo han forhøre seg litt om mener jeg... lykke til;)

 

 

Skal høre med han om det greiene der! Takk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt lite glad i Gran Auto selv om dagen. : bh :

Venta på ny clutch siden 2 juni.....

Ble visst kanskje sendt fra et eller anna sted i Tyskland 20 juli. Skulle ta 4 virkedager da. Men de vet fortsatt ikke noe. : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke at styreenheten til startsperre skal koste 15 lapper. Byttet nylig samme enhet på min 97 A4 hos Audisenter Ensjø og det kostet 3600. Startsperreproblematikk kan komme av feil med nøkkler, feil i tennspole, feil i ledningsnett til tennspole eller feil med kontrollenhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.