#1 Skrevet August 10, 2006 På min 02 Audi A4 TDI hender det at bilen lugger litt når jeg ligger på lavt turtall i f.eks 4. gir og holder gassen javnt. Er bare en nykk liksom. Kjennes ut som dieselen kutter. Er litt irriterende når en ligger i 4 og gir på litt. Noen som har noen formening om dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2006 Eg sliter med samme problem på min A4 2002mod. Min er ein 2L bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2006 Min A6 1,9 tdi 02 er eksakt like dan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2006 Kanskje det er normalt da?? Er i allefall irriterende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2006 Det kan vell ikkje være normalt!? Ingen som har tips om kva det kan vær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2006 Jeg kan utdype "fusken" min litt. Hvis jeg ligger i høyere hastighet med litt gass kan jeg kjenne det rykke litt. Dette skjer veldig periodisk. Har også merket hvis jeg kjører nedoverbakke uten å røre gassen ("litt" motorbrems) fusker det ørlitegrann. Kanskje det ikke skal være sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2006 Jeg kan utdype "fusken" min litt. Hvis jeg ligger i høyere hastighet med litt gass kan jeg kjenne det rykke litt. Dette skjer veldig periodisk. Har også merket hvis jeg kjører nedoverbakke uten å røre gassen ("litt" motorbrems) fusker det ørlitegrann. Kanskje det ikke skal være sånn? Mener at jeg ble fortalt, da jeg hadde den gamle A4 1.8T, at det var noe bensinkutt greier. Var litt sånn den også. Jeg er usikker, så det var derfor jeg tok det opp her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2006 Har til en viss grad det samme på min A6 2,5 også, men det er ikke noe problem her sånn som det har vært på enkelte biler jeg har vært borti tidligere. Føler meg rimelig sikker på at dette er drivstofftilførselen som blir kuttet pga lite gass, hos meg skjer det hvertfall bare hvis jeg trår veldig forsiktig på pedalen. Hadde en Citroën en gang som var helt kriminell. Den kutta alt for tidlig, så det lugga _skikkelig_ nesten uansett hvilket gir man lå på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2006 Er nok dette med at dieselen kutter når det er for lite med gass. Er jo elektronisk gass og ikke vaier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 12, 2006 Det er nok noe som er feil et sted da ja. Min 02 mod TDI er i hvert fall ikke slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 12, 2006 jeg hadde samme problemte på bilen min også 02 mod tdi. jeg endret åpningstiden på EGR ventilen så kom den seg har aldri hat nøking etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2006 Jeg kan melde meg på listen... Min -02 A4 1,9 Tdi er også sånn. Har bare hatt den i ett år, men erfaringer så langt så synes jeg den var værre på vinteren enn nå på sommeren. Skjer veldig skjelden nå, men det hender... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 19, 2006 jeg hadde samme problemte på bilen min også 02 mod tdi. jeg endret åpningstiden på EGR ventilen så kom den seg har aldri hat nøking etter det. Ja det var den EGR ventilen ja.... Den har jeg peiling på veit du:rolleye: Måtte du på verksted eller? Har kommet hjem fra ferie nå, og det irriterte meg grønn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2006 Da har jeg lest litt om denne EGR ventilen. Ser det er mange som anbefaler å kutte den helt ut. Hvis den bare er årsaken til soting og koksing, så hvilken hensikt har denne ventilen i det heletatt? Hva anbefales; koble den ut i Vag-Com eller å gjøre et fysisk inngrep? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 21, 2006 Er ikke sikker på disse slangene som kommer inn på EGR ventilen. Hvem skal blendes. Er det den tynne som går ned på siden, til det staget (1. Ble ikke med på bildet), eller er det den på toppen (2)? Låner et lite bilde her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 22, 2006 Da var det ute av verden. Var denne EGR ventilen. Koblet den ut og alt er i skjønneste orden:) Møller anbefalte å koble den ut fysisk og ikke med Vag-Com. Da var det så mye annet som måtte justeres i tilegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...