Anbefalte innlegg

Har litt problemer med clutchn på bilen min, har søkt rundt på forumet nå, men finner ingen som har hatt samme problemet.

Bilen er en RS2, det som skjedde var at bilen plutselig ble litt tung å få i gir. Kjørte to små turer med den, så ble den helt umulig å få i gir.. å pedalen ble fryktelig lett. Den ble ikke hengende fast i gulvet slik som mange andre har opplevd. så sjekka jeg alt av rør å koblinger for lekasje, men ingenting. Prøvde å lufte systemet, men d hjalp heller ikke. Så oppdaga vi at hvis vi holdt clutchn lenge inne mens motorn ikke var igang så kunne vi høre at slave sylindern trakk seg tilbake, å da ble plutselig pedalen hengende i gulvet. Tenkte at dette kunne skyldes master sylindern, å har nå bytta den. Så fikk vi seriøse problemer med å få lufta systemet, tar aldri slutt på luft boblene, å clutchn fungerer fremdeles ikke.. hjelp! : klø :

Noen som har en formening om hva dette kan være? er som sagt ingen lekasje noen steder..

Takker for alle svar!

 

MVH

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har myst litt rundt, og kan vel tenke meg at rundt 6000,- kroner og en SnapDrive fikser saken i en fei.. Du har jo symptomene for

1. gåen clutch.

2. luft i systemet

3. en liten overraskelse som du ikke vet om?!?!

4. pluss ettellerannet som ikke koster så allverden, skulle man tro. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med du kan å lufte? hadde problemer med clutchmasteren min og måtte bytte denne. fikk ikke til å lufte så måtte ha på verksted der dei sa at man "måtte" ha vakum lufter.. såå spratt låseringen til stempelet på clutchmasteren av og fikk plutselig masse bremsevæske på beina. da lufta jeg selv ved at en kamerat åpna og lukka skruen. slik skal du gjøre.

 

trøkk inn pedalen og hold. åpne skruen og lukke skruen. ut med pedalen og inn igjen. åpne skruen og lukke skruen. viktig at skruen er kun åpen når pedalen er inne, og ikke når du trekker den ut igjen for da vil den suge inn luft i systemet via luftenippelen. tok ca 15-20 minutter å lufte min, da var det tom slange fra reservoar og ned til masteren. brukte ca 0,8 liter bremsevæske.. pass på at det hele tiden er nok væske så du ikke suger inn luft fra reservoaret... (hvem? meg neeeida, ikke gjort det før : dum : ) repeter med pumpinga til det kommer kun væske ut nippelen og du har pedal helt ute..

 

kan også nevne at pedalen min har vært både løs, satt fast inne, og vippa in av seg selv når motor kom igang. alle feil var kilde på clutchmaster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, vi brukte en sånn sak man trykksetter reservoaret med. Mulig det var pga den at d funka dårlig.. Prøvde med pedal metoden også, men holdt ikke på i 20 min ihvertfall. hehe.. : smil : får gjøre et nytt forsøk på luftinga! :rolleye: at clutchn er gåen tviler jeg sterkt på, har aaaldri hatt noen som helst problemer med den tidligere, ingen sluring eller noe som helst. vel vel, opp på bukken med seg igjen! :ridder:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en passaat (gud forby), og hadde omtrent samme problem som deg. der var det ikke noe problem med giring helt til en dag, da kødda det helt, slik at giring gikk fra fint til føkka på ca 25 mil! de bekreftet da at clutchen var helt utslitt, og 4900,- kr senere var clutchen ny og giringa var finfin.

men det er bare min konklusjon etter å ha lest posten din. lykke til skal du i allefall ha! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel ikke samme systemet på clutchen på disse bilene tror jeg. Jeg fikk aldri til å lufte med trykk på tanken, og verkstedet brukte mange timer å lufte med vakum lufter.. (udugelige).. pedal metoden gikk raskt og fint ;) Triks med pedal lufting er å ta kun og kun en gang pump per åpning av luftenippel. luftenippelen er på min enklest å nå ifra panseret, veit ikke hvordan det er på RS2'en da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt trykkmetoden helt fint på tre s biler uten prob

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lufteproblemet på en "ikke VAG/Audi" og der måtte det byttes slavesylinder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar, skal prøve å få lufta den med pedal metoden idag å se hva som skjer. Rart om det er slavesylindern som er ødelagt, for det renner som sagt ikke veske ut noen steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var girkassa ute, etter mange fine nord norske bannskap gloser. :evil: var litt stress å få ut kassa, men d gikk! : smil : fant nå ut hva som var feilen også, hehe.. det er et lite stag som slave sylinderen presser mot "utløser armen", dette lille staget har en slags form for plastikk i endene, den delen som presser mot armen var helt rasert, å selve metallet var blitt presset sammen.. så dette var altså alt som skulle til.. utløser lageret var også litt slitt.. nå vet jeg endelig va d er som har skapt problemene! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. rart med plastik deler der da høres det ut som..? du bytter vel hele clutchen nå du har det ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ut med motorn til vintern, så nå blir d kun fiksing for å få bilen til å gå.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det er en del av slave sylindern den pinnnen som er ødelagt, er d noen som har byttet denne som kan bekrefte at enden på slavesylindrn, altså den delen som presser mot clutch gaffel, at den har en "plastikk/porselen" ende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det er en del av slave sylindern den pinnnen som er ødelagt, er d noen som har byttet denne som kan bekrefte at enden på slavesylindrn, altså den delen som presser mot clutch gaffel, at den har en "plastikk/porselen" ende?

 

Ja den "pinnen" har en plastikk foring i vær ende:) Synd du ikke skrudde av slavesylinderen før du demonterte kassen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synd å synd... : bh : hehe.. :rolleye: utløser lageret var litt slitt d og, så like greit å ta den ned.. måtte uansett løsna på kassa for å fått til å skru løs slaven, var jo så inni hææ... trangt dær! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hviler en forbannelse over meg og audi, og jeg er overbevist om at d er fordi nazi ståle i bilen ikke takler at det er en ekte guling/riskoker som kjører den! : bh : satte sammen bilen igjen idag, men hva skjedde, ingenting!!! : mad : da pakka vi sammen i sinne å skulle slepe bilen til parkeringa. hadde bilen igang når vi slepte den, så sleit slepe tauet seg og knuste blinlyset og knekte fangern.. jeg ble enda mer forbanna, å hadde mest lyst til å knuse hele bilen. fikk slept bilen på plass, så oppdaga jeg damp opp fra motor rommet, hva fan.. joda radioatoren hadde gått lekk den også!!! :angrygun: tror ikke det er mulig å bli mere forbanna en dette.. så nå er d like før jeg gir opp hele audi'en.. : oppgitt så nå trenger jeg seriøs hjelp for å få dette opp å gå igjen.. kan noen være så snill å fortelle meg om rs2'en har samme radiator som noen andre audier. å kanskje noen har en liggende? :tilber: må ut med kassa å bytte selve clutchn, trenger en ny fanger, å blinklys.. er den rs2 look fangern man får kjøpt identisk med den orginale? med tanke på blinklys å slikt..? hvem har go priser på bra clutcher? takker for ALLE svar.. :tilber: trenger et lys i tunnelen, hehe.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått hjelp av jonus, kjerne kar og meget hyggelige priser! :tilber: håper på å få bytta clutchn på lørdag, så kan jeg dra bilen med på drag på søndag! hehe.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var flott du har fått hjelp med problema dine ja! Det er ganske jævlig når ting går seg imot på en bil med dyre deler.. Pleier å bli pissatrengt jeg når jeg ødelegger noe/noe blir ødelagt på audien og jeg veit det er dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ikke sant, hehe.. : smil : håper nå bare at trykk plata og svinghjulet ikke har gått i samme slengen.. : klø : men d ordner seg vel d og! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funka ganske dårlig dette ja, hehe.. : smil : var en nagle som hadde løsna fra lamellen min, er nok den som har skapt alle problemene,, :rolleye: heldigvis var trykkplata å svinghjulet i perfekt stand! :P men nrå vi satta det sammen igjen funka d like dårlig, hehe.. : smil : men jeg tror jeg har en løsning på problemet mitt.. lamellen jeg kjøpte måtte tilpasses for å passe svinghjulet til rs2'en, måtte slipe ned naglene på lamellen og litt på boltene til svinghjulet.. problemet er rett og slett at vi ikke slipte av nok, så lamellen ligger mot trykk plata med naglene mot boltene istedet for selve puckene mot svinghjulet.. fant ut dette idag når vi fikk clutchen til å slure ved å sette den i gir å holde den på bremsen mens den var på bukken.. fikk en veldig mistenkelig lyd når vi så vidt holdt inne bremsen, allà "nagler sklir mot bolter" lyd, hehe.. : smil : litt drit at jeg må ned med kassa igjen, men har gjort d så mange ganger nå at det går ganske så kjapt.. : rock : så da er d bare å håpe på en lysere framtid! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla, du sliter med bilen. Hadde de ikke en clutch som passa rett på da Stian. Hadde Jonus noe ide på problemet? Rs fanger kan ikke ha blitt mer skadda en at det kan fikses. Trenger du hjelpe en dag har du nå nr mitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke clutch som passa rett på da, visste om dette da jeg bestilte den.. ;) du kan gått få hjelpe til en dag hvis du vil, fangern min kan lett fikses, men kjekt å ha 2 vettu! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bilen på vegen igjen!: smil : trykkplata som har forårsaka hele greia.. : bh : men nå er den go som gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.