Anbefalte innlegg

Clutchen på min passat har i det siste oppført seg litt rart.

Starta for tre uker siden, da kom den ikke helt ut etter giring, bilen gikk i gir og alt var normalt men pedalen kom ikke de siste cm ut.

 

Så gikk det helt til i dag, på vei hjem fra jobben så skjedde det igjen, men nå ble det bare verre og verre.

Da jeg hadde igjen 200 m så låste den seg i bånn og bilen ble umulig og få i gir. Sånn er det i nesten et min før den kommer ut og jeg kommer meg hjem.

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Kamerat som mente det kanskje kunne være pumpa, men at dette ikke var normalt.

 

Takker for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der nok ei av clutchpumpene ja. Antakelig den inni bilen ved pedalen. Er ei nede på kassa også, men disse ryker sjeldnere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster disse da?

Vurderer og ta cluchen og regreim samt vannpumpe også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel også være luft i systemet til clutchen eller for lite bremseveske i beholderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel også være luft i systemet til clutchen eller for lite bremseveske i beholderen.

 

Joda, men da må det jo også lekke en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan vere pakningene inni clutchmasteren som har gått. så siver det væske inni og forbi stempelet. da vil du få en mildt sagt "merkelig" clutchpedal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti problemet før, både på A4 og Passat.

Er som regel pumpa inni bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clutchen tar langt ut, så da er den vel slitt, kan dette være en del av årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaa... når du har hydraulisk clutch, så utligner væska denne "slakken" som du kan kjenne på biler med wire. så jeg er nok enig med de andre her. lekk, eller litt fedekte sylindre ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på delen alt etter hvilken årsmodell du har. er det den rimeligste så er det ikke noe å stusse på i det hele tatt. Bare tenk hvor mye tid og penger som er spart ved å bytte denne først som sist.

clutchmaster.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.