Anbefalte innlegg

Har støtt på et merkelig problem i forbindelse med bytte til S2-understell på bilen min.

 

Har montert delene foran nå, men noe merkelig er at det venstre forhjulet rett og slett stikker 2 cm lengre ut enn det høyre forhjulet. Ikke skjevt eller noe, bare lengre utenfor skjermen.. Har ikke byttet bærearmer, og fjærbein/spindel/nav er fra samme bil på begge sider ('94 S2). Noen gode forklaringer? Noen mm til eller fra kan jeg skjønne, men så mye at hjulet sitter laangt utenfor skjermen på ene siden er litt tvilsomt.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uorginal skjerm på ene siden kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, kan godt hende, men det var ikke sånn (ihvertfall ikke sånn at man la merke til det) før jeg byttet fjærbein.. Og så 2 cm da? Hadde skjønt det om noen få millimeter, men dette er drøyt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannvittig skjev cambervinkel etter skift av deler? Sikker på at alle delene er montert riktig og på rett sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt et par bilder nå. Burde være ganske lett å se forskjellen. (og ja, det er for store hjul uansett, men skal jo være likt på begge sider)

 

Ser at avstanden mellom stabilisator og fjærbein på høyre side (den "friske") er godt under 5 cm mens det er i overkant av 2 cm romsligere på venstre side.

 

Har undersøkt litt nærmere og funnet ut at på høyre side er både fjærbein og spindel fra en 95-modell S2, mens på venstre side er fjærbeinet fra en 91-modell og boret opp fra 12 mm til 14 mm bolter mens spindelen er fra samme 95-modell som alt sammen på høyre side. Hullene er på samme sted på høyre og venstre side såvidt jeg har fått målt selv om de på det ene fjærbeinet er boret opp.

 

Noen som vet om fjærbein til S2 med 12 mm bolt mellom fjærbein og spindel har andre dimensjoner på noe enn fjærbein til S2 med 14 mm bolt? Om problemet lar seg løse ved å få tak i et fjærbein fra en 94/95-modell hadde det vært veldig greit.. :D

 

DSC00035.jpg

DSC00034.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.