Hva skal til for å bygge om 20v til 20vt?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke intressert i å høre at det koster mere enn å bytte motor.

 

Vil vite hva som trengs for å bygge om. La oss si 200-250hk.

Har da en 7A (2,3 20v) fra før. Må jeg bytte tenningssystem og alt? Eller holder det med grenrør, turbo, etc og sette i noen slanger her og der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke intressert i å høre at det koster mere enn å bytte motor.

 

Vil vite hva som trengs for å bygge om. La oss si 200-250hk.

Har da en 7A (2,3 20v) fra før. Må jeg bytte tenningssystem og alt? Eller holder det med grenrør, turbo, etc og sette i noen slanger her og der?

 

Du må nok gjøre litt mer enn som så...

Du har ett kompresjonsforhold på 10:1 i den motoren du har nå.. det er litt mye for en turbo bil..

Så du må senke det til feks 7,5-8,5:1 ett sted..

Tenningsystemet ditt klarer seg sikkert, litt avhengig av hvor stort trykk du kjører på... det er det sikkert noen andre her som veit mer om enn meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke 8-10:1 i kompresjon 5_20vT har fra fabrikk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 har vel 9,3:1 i komp orginalt? I hverfall rundt 9:1

 

Enkleste er å få tak i komplett S2 motor da det er en del som skiller. Hele innsprøytningssystemet, stempler, råder, kammer, muligens også veiv. Tror ikke 7A har underspyling av stempler heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, ville bare høre om det fysisk var mulig å få til. Men høres ut som det blir vanskelig å få det til å gå bra. Så blir vel bare å handle en 10vt. Surt å gå tilbake 10år i motorteknologi. Blir jo omtrent nedtur :P:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, ville bare høre om det fysisk var mulig å få til. Men høres ut som det blir vanskelig å få det til å gå bra. Så blir vel bare å handle en 10vt. Surt å gå tilbake 10år i motorteknologi. Blir jo omtrent nedtur :P:o

 

Så putt i 20vT da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så putt i 20vT da;)

 

Er jo det å få det godkjent da:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg aldri tatt i en turbomotor, men jeg innbiller meg at dette blir vanskleig da innsuget ligger over motoren og ned over eksosen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo det å få det godkjent da:o

 

er jo i alle dager ikke lettere å godkjenne om du setter turbo på orginalmotoren da!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 har vel 9,3:1 i komp orginalt? I hverfall rundt 9:1

 

Enkleste er å få tak i komplett S2 motor da det er en del som skiller. Hele innsprøytningssystemet, stempler, råder, kammer, muligens også veiv. Tror ikke 7A har underspyling av stempler heller

 

7A har underspyling av stempler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å få godkjent bilen din, du har coupe.. er bare typ 89 sedan og eldre som er problematisk. ditt karrosseri er jo solgt som S2 coupe, så det er bare å kjøre på det!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å få godkjent bilen din, du har coupe.. er bare typ 89 sedan og eldre som er problematisk. ditt karrosseri er jo solgt som S2 coupe, så det er bare å kjøre på det!:)

 

Jeg har jo b3 :o Finnes vel ikke s2 coupe i b3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe problem å bytte over drivverk fra en S2 med 5bolt. Er jo ikke mye annet som er forskjellig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe problem å bytte over drivverk fra en S2 med 5bolt. Er jo ikke mye annet som er forskjellig..

 

Er visst ikke det som er problemet. Hørt snakk om at man ikke får godkjent motoren pga karosseriet ikke ble levert med så stor motor i utganskpunktet. Siden s2 kun er levert i b4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst ikke det som er problemet. Hørt snakk om at man ikke får godkjent motoren pga karosseriet ikke ble levert med så stor motor i utganskpunktet. Siden s2 kun er levert i b4.

det fikk jeg til svar av BT på 90en..men om du kommer med tegninger med likheter på B3 coupe og B4 coupe må de da gi seg skulle man tro : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det fikk jeg til svar av BT på 90en..men om du kommer med tegninger med likheter på B3 coupe og B4 coupe må de da gi seg skulle man tro : klø :

 

Ja, det må jeg vel tro. Iallefall om jeg har bevis på at jeg har bytta alle de såkalte "b4 delene" evt noe sterkere. Kan ikke tro at en b4 diff og mellomaksling vil gjøre jobben noe bedre enn det som står der nå gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.