#1 Skrevet August 11, 2006 Nå er jeg ikke intressert i å høre at det koster mere enn å bytte motor. Vil vite hva som trengs for å bygge om. La oss si 200-250hk. Har da en 7A (2,3 20v) fra før. Må jeg bytte tenningssystem og alt? Eller holder det med grenrør, turbo, etc og sette i noen slanger her og der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2006 Nå er jeg ikke intressert i å høre at det koster mere enn å bytte motor. Vil vite hva som trengs for å bygge om. La oss si 200-250hk. Har da en 7A (2,3 20v) fra før. Må jeg bytte tenningssystem og alt? Eller holder det med grenrør, turbo, etc og sette i noen slanger her og der? Du må nok gjøre litt mer enn som så... Du har ett kompresjonsforhold på 10:1 i den motoren du har nå.. det er litt mye for en turbo bil.. Så du må senke det til feks 7,5-8,5:1 ett sted.. Tenningsystemet ditt klarer seg sikkert, litt avhengig av hvor stort trykk du kjører på... det er det sikkert noen andre her som veit mer om enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2006 er det ikke 8-10:1 i kompresjon 5_20vT har fra fabrikk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2006 S2 har vel 9,3:1 i komp orginalt? I hverfall rundt 9:1 Enkleste er å få tak i komplett S2 motor da det er en del som skiller. Hele innsprøytningssystemet, stempler, råder, kammer, muligens også veiv. Tror ikke 7A har underspyling av stempler heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2006 jepp, ville bare høre om det fysisk var mulig å få til. Men høres ut som det blir vanskelig å få det til å gå bra. Så blir vel bare å handle en 10vt. Surt å gå tilbake 10år i motorteknologi. Blir jo omtrent nedtur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2006 jepp, ville bare høre om det fysisk var mulig å få til. Men høres ut som det blir vanskelig å få det til å gå bra. Så blir vel bare å handle en 10vt. Surt å gå tilbake 10år i motorteknologi. Blir jo omtrent nedtur Så putt i 20vT da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2006 Så putt i 20vT da;) Er jo det å få det godkjent da:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 13, 2006 nå har jeg aldri tatt i en turbomotor, men jeg innbiller meg at dette blir vanskleig da innsuget ligger over motoren og ned over eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2006 Er jo det å få det godkjent da:o er jo i alle dager ikke lettere å godkjenne om du setter turbo på orginalmotoren da!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 13, 2006 S2 har vel 9,3:1 i komp orginalt? I hverfall rundt 9:1 Enkleste er å få tak i komplett S2 motor da det er en del som skiller. Hele innsprøytningssystemet, stempler, råder, kammer, muligens også veiv. Tror ikke 7A har underspyling av stempler heller 7A har underspyling av stempler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 13, 2006 Er ikke noe problem å få godkjent bilen din, du har coupe.. er bare typ 89 sedan og eldre som er problematisk. ditt karrosseri er jo solgt som S2 coupe, så det er bare å kjøre på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2006 Er ikke noe problem å få godkjent bilen din, du har coupe.. er bare typ 89 sedan og eldre som er problematisk. ditt karrosseri er jo solgt som S2 coupe, så det er bare å kjøre på det! Jeg har jo b3 Finnes vel ikke s2 coupe i b3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 14, 2006 Er vel ikke noe problem å bytte over drivverk fra en S2 med 5bolt. Er jo ikke mye annet som er forskjellig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 15, 2006 Er vel ikke noe problem å bytte over drivverk fra en S2 med 5bolt. Er jo ikke mye annet som er forskjellig.. Er visst ikke det som er problemet. Hørt snakk om at man ikke får godkjent motoren pga karosseriet ikke ble levert med så stor motor i utganskpunktet. Siden s2 kun er levert i b4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 15, 2006 Er visst ikke det som er problemet. Hørt snakk om at man ikke får godkjent motoren pga karosseriet ikke ble levert med så stor motor i utganskpunktet. Siden s2 kun er levert i b4. det fikk jeg til svar av BT på 90en..men om du kommer med tegninger med likheter på B3 coupe og B4 coupe må de da gi seg skulle man tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 15, 2006 det fikk jeg til svar av BT på 90en..men om du kommer med tegninger med likheter på B3 coupe og B4 coupe må de da gi seg skulle man tro Ja, det må jeg vel tro. Iallefall om jeg har bevis på at jeg har bytta alle de såkalte "b4 delene" evt noe sterkere. Kan ikke tro at en b4 diff og mellomaksling vil gjøre jobben noe bedre enn det som står der nå gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...