Hvor tar jeg strøm fra?..(Corrado)

Anbefalte innlegg

Fått tak i en ny dings (Whistler) til bilen som trenger strøm. Er det en ledig kurs i sikringsboksen? Hvor kobler jeg til? (helst bilde)

Takk på forhånd.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke bare ta strøm rett fra batteriet, gjennom en egen sikring og så til whistlern? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får den jo spenning hele tiden. Hadde håpet på en prefabrikat løsning i sikringsboksen slik at jeg kan slå den av med tenningsnøkkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får den jo spenning hele tiden. Hadde håpet på en prefabrikat løsning i sikringsboksen slik at jeg kan slå den av med tenningsnøkkelen.

 

da er det jo ikke værre enn at du tar strøm fra noe som går på tenningen da.. eventuelt koble den igjennom en bryter eller noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whistler er vel en laservasler? Isåfall skal den vel monteres oppå dashen, eller i frontruta, siden den ikkje trenger store mengder med strøm er det nok enklest å koble den inn på ledningen som går fra tenninga og inn på radioen.

Originalt er det en tjukk rød ledning som har konstant spenning, og en tynn rød som går via tenninga. Bruk voltmeter, eller prøvelampe, kobl inn på den ledningen som får strøm når du slår på tenninga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg nettop koblet opp elektriske vinduer i radoen min, fikk jeg besked om å lete etter ledninger bak sikingsboksen som er røde/hvite, disse har kun spenning med tenning på!

 

Sikringsboksen vippes lett ned ved å fjerne de hvite "klipsene" den er festet i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.