Anbefalte innlegg

Har desverre noen små/større problem med nyinnkjøpte 92 VR6... ett av de er at når motor er varm så jukser bilen ved pådrag og avogtil smeller det også litt i eksosen. Noen som har tips hva det kan være?

Første tips jeg fikk var at konfilteret kan være årsak i det (har kun konfilter, ikke org luftfilterboks). Kan egentlig ikke forstå at filteret i seg selg kan være grunn eller kan det være det? Høres for meg mer naturlig ut at olja det er satt inn med har "skadet" LMM?

Så andre mulig årsak jeg har tenkt på er mao defekt LMM og/eller at den er tilgriset av oje fra filter.

Defekt temp-føler på innsug har jeg også fått tips om det kan være...

Siste tips foreløpig er mulig defekt katalysator.

Høres noe av det overfor logisk ut og hvor/hvordan bør jeg begynne å feilsøke? Vil en diagnose kunne si om noe av det overfornevnte kan være årsak? Andre tips til hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har LMM til VR6 liggende som kan prøves, og om det skulle være årsaken, så kan den overtas for ein symbolsk sum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har PM Øystein :)

Kjørte foresten bilen en tur nå isted når den var kald og da fungerer den helt fint. Men hjelper lite når det først begynner å smelle og den deretter begynner å jukse ettersom temperaturen kommer opp i arb.temperatur...

En annen (og enda større feil) ved bilen er at jeg mistenker toppakning for å være dårlig/gåen (ja jeg vet desverre at det er en kostbar affære/mye arbeid) Vil isåfall def. toppakning kunne være mulig årsak til problema?

Mistenker og bilen for å være chipet, kan feil/dårlig chip være årsak? Hvor er hjernen montert på VR6 og er den grei å åpne opp for å sjekke om jeg ser noen uorg chipper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med feil på lambda sonden?

Styreenheten sitter plassert midt i vannkassa foran sammen med vindusviskermekanismen. Noenlunde grei å demontere og sansynligvis enkel å åpne hvis den allerede er chippet. Mener det sitter såkalte knekkbolter på den originalt, men de er sikkert skiftet ut til vanlige skruer om det har vært noen der før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdaen kan sikkert og være en mulig årsak?

Får forhåpentligvis prøvd med annen LMM iløpet av dagen så får vi ihvertfall prøvd å bytte det enkleste..

Hva av de tingene (eller annet) stemmer overrens med at bilen går helt som den skal når den er kald?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en sjekk med vag com eller vas på vag så får du opp feilkoder og kan begynne og feilsøke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min juksa å stopte i kryss osv med åpent filter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd ny LMM uten at det hjalp :( Den gamle så riktig nok fæl ut men fungerte like godt. Må hjernen nullstilles etter LMM bytte? Isåfall, går det ann å gjør dette manuelt uten bruk av VAGCOM e.l.

Har bestilt time til EU kontroll og sjekk men dette ble ikke før neste uke og kunne godt tenkt meg å funnet forklaring før dette.

Foresten så virker det først og fremst som om at det kommer smell og juksing etter at bilen har rullet litt uten noe særlig bruk av gassen, indikerer det noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. kan nu være så mangt. Et råd er nu og skjekke at plugghettene sitter skikkelig på plass. Også hjelper det å vaske/rengjøre slangen ifra luftfilteret og til lmm og videre. legger seg noe olje/svetting som kan gjøre at den jukser litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ny LMM, ny luftfilterboks m/filter, nye pluggledninger, ny tempsensor osv senere så fungerer nå VR6en omsider som den skal uten fjusking og smelling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.