HASTER! demontering hjulager A4 tq

Anbefalte innlegg

håper noen har svar kjapt da jeg må ha bilen klar til imorgen.

 

skal bytte hjulager bak på 97mod a4 tq, men bolten som fester nedre del av spindel til bærearm vil ikke ut(er vist denne man justerer camber på, som jeg ikke så før etter jeg hadde skrudd på den.: rolleyes )

har prøvd å banke den ut, men ser ut til å sitte helt fast... erfaringer med denne bolten. er det ikke meningen at den skal tas ut, eller er det noen lure triks får å få den ut?

se bilde

bolt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe du må ut med den ja.. CRC, masse harde slag og tid..

Det der er vel bak?

 

Sleit med en bolt foran på min, men etter flere runder med CRC og slag med rørtang og øks(!) kom den til slutt. Bare pass på så du ikke slår den skeiv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk den ut tilsutt ja;) satt totalt fastrusta i hylsa på foringen...litt varme å masse slag gjørde susen.

er bak ja

 

men nå kan det virke som jeg målte nye lageret som var 75 utv,noe som så ut til å være større en det som er der...trodde det var like lager på a4 quattro jeg: klø :

men da ble jeg så lei at jeg kasta fra meg driiten å gikk inn å spiste en vaffel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 75mm foran og bak, med følgende unntak.

AAH, AFC, ABC, ACZ, ACK og AHA har 82mm foran.

Dvs V6-biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer, tok feil, lageret passet perfekt, foringen derimot må og byttes, så da ble jeg ikke feridig alikevel ikvel.

takk for hjelp;) problemet løst, og kan godt slettes om ikke andre kan dra nytte av den;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.