Problemer med dørlås/bryter på 2002 A6

Anbefalte innlegg

jeg fikk meg "ny" A6 nå i helgen, og ser nå at dørbryteren/låsen på førersiden er litt trøblete, dvs den registrere ikke at døren går opp, så da låser bilen seg etter 30 sek igjen etter at døren er lukket opp, og den varlser heller ikke at lyset er på når en går ut.

 

jeg har lokalisert problemet til selve dørlåsen, og låsemekanismen som ikke går helt tilbake til utgangspunktet når døren lukkes opp. den funker fint når den operers i "frimodus" men med en gang døren lukkes opp mangler den en liten cm.

 

jeg har prøvd å smøre det opp med litt WD40 uten at dette ga noe merkbar forbedring.

 

Så spørsmålet mitt er om det finnes noen gode råd/tips på hvordan jeg skal få fikset dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat dette problemet på Allroaden min... Trodde og at det var selve mekanismen, men problemene viste seg å være i elektronikken.

Fikk det dekket av selger, men måtte bytte hele "boksen" på dørlåsen.

Fikk ikke kontakt med den på VAG-COM.

Kostet 1500,-

Forstod det sånn at det var "vanlig" på A6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre et kjent problem på A4, A6, Passat, Golf 4, Skoda Octavia. Skift dørlåsen komplett. Medfører dørbekledning av-på, vindushevermekanisme og vindusramme ut-inn og dørlås ut-inn skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en skikkelig kvalitetsbil jeg har fått meg da altså ;)

 

Høres uansett ut som en del jobb, hvor lang tid regnes det på et bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det pleier å gå greit på under en time det altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre et kjent problem på A4, A6, Passat, Golf 4, Skoda Octavia. Skift dørlåsen komplett. Medfører dørbekledning av-på, vindushevermekanisme og vindusramme ut-inn og dørlås ut-inn skifte.

 

 

Ikke nødvendig å ta ut vindusramme og/eller hevemekanismen på A6...

Jeg har i alle fall aldri hatt behov for å ta det vekk når jeg har skiftet dørlås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendig å ta ut vindusramme og/eller hevemekanismen på A6...

Jeg har i alle fall aldri hatt behov for å ta det vekk når jeg har skiftet dørlås.

 

Skjønner ikke helt åssen du får til det på a6 en. Kanskje ved å bare fjerne yttre dørhåndtak og låssylinder, men det er trangt. Er tappen fra låssylinderen og inn i dørlåsen som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løste problemet mitt med å justere litt på låsebøylen som er festet på B-stolpen, slik at den dro låsen helt tilbake....uten at det gikk på bekostning av selve justeringen av døra : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løste problemet mitt med å justere litt på låsebøylen som er festet på B-stolpen, slik at den dro låsen helt tilbake....uten at det gikk på bekostning av selve justeringen av døra : ja :

 

Så bra! Er du fornøyd med nybilen ellers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra! Er du fornøyd med nybilen ellers?

 

jepp, helt suveren på alle måter....nå krangler kona og jeg om hvem som skal ha den på jobb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.