Vurderer motorbytte i min 92 80 2,3q

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Vurderer å bytte ut 2.3 NG motoren. Drømmen er jo en ABY, men 3b kan virke som et litt enklere prosjekt. Lest mye rundt på forumet her og det er masse artie prosjekter folk har pågang og har fått til:tilber: . Og dette motorbytte er jo blitt gjort av ganske mange virker det som. Men det er helst litt eldre modeller enn min jeg har sett prosjekt tråder for. Det rimeligste vil uansett være å få tak i en delebil cupe s2 helst med ABY motor. Men hva må egentlig til for å få dette til? Jeg vil også flytte over bremser og få 5-112 boltsirkel. Vil mellomakslingen som er pr. i dag passe rett på en 6 trinns kasse? S2 hjerne må jo til. Og ledningsnettet må jo byttes så hvidt jeg ha skjønt, men hvor omfattende er det egentlig?

 

Noen som hadde orket å ta seg litt tid å fortelle litt. Hadde vært helt konge å fått en 2,2t under panseret : rock : Og på denne bilen er det god mulighet for å få det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må diffen bak byttes pga annerledes utveksling hvis man skal ha 2,2t girkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv et søk på f.eks. motorbytte og 2.2 turbo el. 3b / ABY. Mye har vært oppe før og kan være lurt å lese først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.