Oljeskift A4 8E 1.8 TQ- Hvilken olje?

Anbefalte innlegg

Har søkt men blir ikke klokere :o

 

Har longlife service på min bil, men skal nå gå over til vanlig service. Da sa møller at nå kan jeg ta ett oljeskift for så å ta service til neste år. Bare det at oljeskift skulle de ha 1650,- for på møller inkl. vacn rabatt!

 

Derfor tenker jeg å bytte olje/filter sjøl. Så da kommer det store spørsmålet. Hvilken olje kjøper jeg? Og hvor kjøper jeg den?

 

Forresten, hvilken type brukes hos møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt men blir ikke klokere :o

 

Har longlife service på min bil, men skal nå gå over til vanlig service. Da sa møller at nå kan jeg ta ett oljeskift for så å ta service til neste år. Bare det at oljeskift skulle de ha 1650,- for på møller inkl. vacn rabatt!

 

Derfor tenker jeg å bytte olje/filter sjøl. Så da kommer det store spørsmålet. Hvilken olje kjøper jeg? Og hvor kjøper jeg den?

 

Forresten, hvilken type brukes hos møller?

 

trur møller brukar shell... er ikkje 100% sikker..

 

Filter og olje kjøper du på mekonomen... eg har alltid brukt Castrol på min b6...

som du nettopp får kjøpt på mekonomen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur møller brukar shell... er ikkje 100% sikker..

 

Filter og olje kjøper du på mekonomen... eg har alltid brukt Castrol på min b6...

som du nettopp får kjøpt på mekonomen...

 

 

Høres bra ut, takk for tips Ørjan.

 

Er 4 liter nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 liter er nok ja..

 

Bruker selv Mobil1 som de selger på OBS her i Trondheim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Castrol 10-60 RS da? Skikkelig rå olje fra Castrol som anbefales på VAG 1.8 turbo.. Skal selv bytte på passaten nå og går for denne oljen.

Kjøpes hos mekonomen.. Koster riktig nok en del penger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp oljefilter som heter 068 115 561 F isteden for det originale. Det er større og gir dermed plass til litt mer olje på motoren. ( Bedre oljekvalitet i løpet av intervallet da møkka fordeles i mer olje ). Oljepåfyllingsmengeden øker da fra 3.6 liter til 4-4.1 liter.

 

Møller bruker shell ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp oljefilter som heter 068 115 561 F isteden for det originale. Det er større og gir dermed plass til litt mer olje på motoren. ( Bedre oljekvalitet i løpet av intervallet da møkka fordeles i mer olje ). Oljepåfyllingsmengeden øker da fra 3.6 liter til 4-4.1 liter.

 

Møller bruker shell ja.

 

Og dette er bare positivt å øke olje mengden? Takk for ett bra tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Castrol 10-60 RS da? Skikkelig rå olje fra Castrol som anbefales på VAG 1.8 turbo.. Skal selv bytte på passaten nå og går for denne oljen.

Kjøpes hos mekonomen.. Koster riktig nok en del penger!

 

 

Hva er en del penger?

 

Edit: Koster 547,- hos mekonomen inkl. Vacn rabatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp oljefilter som heter 068 115 561 F isteden for det originale. Det er større og gir dermed plass til litt mer olje på motoren. ( Bedre oljekvalitet i løpet av intervallet da møkka fordeles i mer olje ). Oljepåfyllingsmengeden øker da fra 3.6 liter til 4-4.1 liter.

 

Møller bruker shell ja.

 

 

Er dette ett delenummer hos møller på oljefilteret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette ett delenummer hos møller på oljefilteret?

 

Det stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer.

Takk ska du ha.

 

Da blir det Castrol 10-60 RS med større oljefilter : ja :

 

Takk for tips folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.