Anbefalte innlegg

Har fått en fæl pipelyd når jeg åpner og lukker H.vindu foran. Har tatt av dørtrekket og smørt opp der jeg kommer til på skinner og vaier, men fremdeles piper svineriet. Sprayet 40 spray, brukt litt grease: rolleyes osv. Noen som vet noe ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar at lyden kommer enten fra -

- motor

- mekanisme

- føringsskinnene

 

Når innerpanelet er av, er det jo greit å gå over det meste uansett lydkilde. Jeg er en stor tilhenger av hvitt litiumfett på sprayboks (CRC) når det gjelder døråpner- og vindusmekanismer. Ved å bruke det medfølgende "strået" er det lett å få fettet akkurat der du ønsker. Ellers bruker jeg silikonspray på boks inni føringsskinnene, noe som gjør at vinduet glir raskere og lettere med mindre belastning på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har vert ute for på noen biler er det at gummilisten som tetter mellom glasset og døra lager pipelyden. Dvs at de små 'håra' som er der er borte. Kan det være dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, skal sjekke nærmere samt gå over med silikonspray og litiumfett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.