Hvor langt skal en vannpumpe kunne gå?

Anbefalte innlegg

jeg skal bytte regreim på bilen min nå (a4t 96) og forige eier byttet vannpumpe på den for 30k km siden, men byttet ikke reim?

lurer derfor på hvor langt skal en vannpumpe gå/holde?

ingen vits i å bytte pumpa nå igjen om den skal kunne gå et stykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt pumpa i samme slengen koster ikke mange lappene den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en AEB motor noe jeg regner med at du har, drives ikke vannpumpa av reg-reima. Derfor er det ikke strengt tatt nødvendig å skifte den så lenge du ikke kjenner slakk i reimhjulet på den, den piper og bråker, har sluttet å pumpe eller lekker. Lekasje røper seg i at det er vått under pumpa eller at det henger størknet frostvæske under den om du har rød væske. ( Blå væske størkner ikke på samme måte og er vanskeligere å se ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en AEB motor noe jeg regner med at du har, drives ikke vannpumpa av reg-reima. Derfor er det ikke strengt tatt nødvendig å skifte den så lenge du ikke kjenner slakk i reimhjulet på den, den piper og bråker, har sluttet å pumpe eller lekker. Lekasje røper seg i at det er vått under pumpa eller at det henger størknet frostvæske under den om du har rød væske. ( Blå væske størkner ikke på samme måte og er vanskeligere å se ).

Det er AEB motor jeg har, takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.