#1 Skrevet August 14, 2006 Her byttet n75 ventil på min a4t, kjøpte den "j" ventilen, monterte den 180 grader i forhold til den gamle. men nå har jeg bare 0.4 i ladetrykk?? alle kontakter sitter på, sjekket alle slanger. må man nulle ut feilkoder eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2006 Her byttet n75 ventil på min a4t, kjøpte den "j" ventilen, monterte den 180 grader i forhold til den gamle. men nå har jeg bare 0.4 i ladetrykk??alle kontakter sitter på, sjekket alle slanger. må man nulle ut feilkoder eller noe? Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2006 Du kan si det sånn at den lange stussen på magnetventilen skal inn i slangen på innsugssiden til turboen. Den på motsatt side skal til wastegaten og den under skal til kaldsiden på turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2006 Du kan si det sånn at den lange stussen på magnetventilen skal inn i slangen på innsugssiden til turboen. Den på motsatt side skal til wastegaten og den under skal til kaldsiden på turboen. Hva vil skje om den sitter feil vei? tror ikke den gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2006 Dersom den sitter feil vei så får du ikke ladetrykket vil jeg tru. Men sjekk om du har fått festet selve pluggen til magnetventilen. Men har du gjort noe annet mens du byttet denne? Her har du et bilde av m in når den var montert.. visst din er montert slik så er den montert rett vei ihvertfall http://vagner.jeje.je/bilder/album99/N75J_020 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2006 Slik satt den gamle: og slik sitter den nye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2006 Det ser jo veldig korrekt ut det der ja. Mn har du sjekket om pluggen er ordentlig på.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2006 Det ser jo veldig korrekt ut det der ja. Mn har du sjekket om pluggen er ordentlig på.? sjekket, dobbelsjekket og trippelsjekket alt.. noen som har delenr til den orginale ventilen? så får jeg prøve den siden den som satt på bilen min er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2006 Vist den gamle var ødelagt må du inn på hovedenheten å fjerne feilkoden. Så lenge du ikke gjør det vil bilen gå i reserveløsning å ladde ca 0,4 bar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2006 Vist den gamle var ødelagt må du inn på hovedenheten å fjerne feilkoden. Så lenge du ikke gjør det vil bilen gå i reserveløsning å ladde ca 0,4 bar... prøvd det også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 14, 2006 Ingen som har en sånn orginal n75 ventil som virker til salgs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 14, 2006 Hvis jeg måler på kontakten til magnetventilen med tenningen på, skal det være strøm dit da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 16, 2006 Var og kjøpt en ny ventil i dag, riktig nok den orginale. da ble bilen helt fin og lader som den skal igjen så enten var det noe feil med den "j" ventilen jeg fikk eller så går ikke den på bilen min?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...