Motorfjusk etter bytting av hjerne???

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet hjernen på en s4 93 mod. Ifølge Norsk Bildelsenter har jeg fått riktig hjerne fra dem. MEN...biler fusker. Noen som kan si hvorfor og evnt. hva jeg må gjøre?: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig chip i forhold til motor? Litt mer spesifikasjoner på når den fusker hjelper kanskje andre med flere tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig chip i forhold til motor? Litt mer spesifikasjoner på når den fusker hjelper kanskje andre med flere tips.

 

Det var møller på forus som gav beskjed om at den fusket etter at de hadde byttet hjernen, men jeg fikk ingen forklaring på når og hvordan.

Jeg har tenkt å bruke chippen fra den forrige hjernen om den er i orden. Den gav nemlig 290 hk, men har ikke testet den enda. Kan motorfjuskingen opphøre hvis dette blir gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På a4 en min var det chip beregnet til annen type turbo/motoppsett en det bilen har. Det resulterte i fusking på høyt turtall/ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På a4 en min var det chip beregnet til annen type turbo/motoppsett en det bilen har. Det resulterte i fusking på høyt turtall/ladetrykk.

 

 

Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden?

Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden?

Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden.

 

 

Tips: Hvis den var chippet er det det en stor sjanse for at det sitter strammere fjær i Wasgate!! Da vil bilen din fuske med orginal chip..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden?

Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden.

 

 

Her er en tråd med noen bilder, chippene er de to med klistrelapper på. Turbotrykk på venstre side, bensin på høyre.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=30939&highlight=kj%F8pte+billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter MANGE timer med mekking har jeg nå funnnet ut at sylinder nr. 2 ikke tenner. Har skiftet plugger, prøvd å bytte om på coilene osv. Jeg kan se at den får bensin på sylinderen for den er våt når jeg tar den ut for å sjekke.

Hva kan være galt her....: bh :

Begynner å bli tynn i håret: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har el skjema liggende så det er mulig å se hvordan ledningene fra hjernen koplet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter MANGE timer med mekking har jeg nå funnnet ut at sylinder nr. 2 ikke tenner. Har skiftet plugger, prøvd å bytte om på coilene osv. Jeg kan se at den får bensin på sylinderen for den er våt når jeg tar den ut for å sjekke.

Hva kan være galt her....: bh :

Begynner å bli tynn i håret: klø :

 

Kan det være en av tenningsmodulene som fusker ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en av tenningsmodulene som fusker ????

 

 

Mulig det, men jeg tror at da ville han fusket på flere sylindrer. Det er forresten ikke enkle moduler for hver sylinder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JESS!!!!!: rock : : rock : : rock :

Det var tenningsmodulen. Nå maler den som en katt: haha :

Tusen takk til dere guruer her på forumet, hva skulle en gjort uten dere:tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det ikke var noe verre enn som så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.