#1 Skrevet August 14, 2006 Har akkurat byttet hjernen på en s4 93 mod. Ifølge Norsk Bildelsenter har jeg fått riktig hjerne fra dem. MEN...biler fusker. Noen som kan si hvorfor og evnt. hva jeg må gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2006 Riktig chip i forhold til motor? Litt mer spesifikasjoner på når den fusker hjelper kanskje andre med flere tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2006 Riktig chip i forhold til motor? Litt mer spesifikasjoner på når den fusker hjelper kanskje andre med flere tips. Det var møller på forus som gav beskjed om at den fusket etter at de hadde byttet hjernen, men jeg fikk ingen forklaring på når og hvordan. Jeg har tenkt å bruke chippen fra den forrige hjernen om den er i orden. Den gav nemlig 290 hk, men har ikke testet den enda. Kan motorfjuskingen opphøre hvis dette blir gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2006 På a4 en min var det chip beregnet til annen type turbo/motoppsett en det bilen har. Det resulterte i fusking på høyt turtall/ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2006 På a4 en min var det chip beregnet til annen type turbo/motoppsett en det bilen har. Det resulterte i fusking på høyt turtall/ladetrykk. Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden? Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2006 Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden?Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden. Tips: Hvis den var chippet er det det en stor sjanse for at det sitter strammere fjær i Wasgate!! Da vil bilen din fuske med orginal chip.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2006 Hvordan får jeg sjekket om den gamle chippen i den gamle hjernen er i orden?Har aldrig sett inni en ecu så hvis noen har bilder av hvor chippen er plasert i ecu hadde det vært fint...tenkte å levere den inn til et elektroverksted for å få den målt om den er i orden. Her er en tråd med noen bilder, chippene er de to med klistrelapper på. Turbotrykk på venstre side, bensin på høyre. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=30939&highlight=kj%F8pte+billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2006 Etter MANGE timer med mekking har jeg nå funnnet ut at sylinder nr. 2 ikke tenner. Har skiftet plugger, prøvd å bytte om på coilene osv. Jeg kan se at den får bensin på sylinderen for den er våt når jeg tar den ut for å sjekke. Hva kan være galt her.... Begynner å bli tynn i håret: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2006 Noen som har el skjema liggende så det er mulig å se hvordan ledningene fra hjernen koplet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2006 Etter MANGE timer med mekking har jeg nå funnnet ut at sylinder nr. 2 ikke tenner. Har skiftet plugger, prøvd å bytte om på coilene osv. Jeg kan se at den får bensin på sylinderen for den er våt når jeg tar den ut for å sjekke.Hva kan være galt her.... Begynner å bli tynn i håret: klø : Kan det være en av tenningsmodulene som fusker ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2006 Kan det være en av tenningsmodulene som fusker ???? Mulig det, men jeg tror at da ville han fusket på flere sylindrer. Det er forresten ikke enkle moduler for hver sylinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 1, 2006 Nei, men det er enkle utganger for hver sylinder, det er to moduler, med tre tilkoblinger hver, så du har en i reserve faktisk, går an å bytte om, les her om POS (Power output stage) http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 1, 2006 Nei, men det er enkle utganger for hver sylinder, det er to moduler, med tre tilkoblinger hver, så du har en i reserve faktisk, går an å bytte om, les her om POS (Power output stage) http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm Takk for den, skal prøve dette oxo da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 1, 2006 JESS!!!!! : rock : Det var tenningsmodulen. Nå maler den som en katt: haha : Tusen takk til dere guruer her på forumet, hva skulle en gjort uten dere:tilber: :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 2, 2006 Bra at det ikke var noe verre enn som så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...