Senking bak på Audi S4 C4

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi S4 94 model, VAREbil.. og når bilen står på flatmark, så er den ganske høy bak, i forhold til framme, og det ser litt teit ut rett å slett.

 

Jeg har blitt fortalt at siden bilen er varebil, kom den med stivere fjærer bak enn en personbil utgave, om dette stemmer eller ei vet jeg ikke.

 

Men i allefall, hvordan får jeg den ned til " normalt " nivå igjen, går det ann og kjøpe fjærer som er tilpasset personbilutgaven og sette over?

 

Jeg er nemelig ikke så sugen på og senke bilen noe særlig, da det er meget dårlige veier i indre troms : bh :

 

 

takker for eventuelle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være flere grunner for at den er høy bak.

Har du automatisk nivåregulering? Denne kan jo henge seg fast.

 

Personlig hadde jeg en gammel BMW som var ganske høy (rundt om) pga. fjærene var blitt gamle...

 

Er vel også mulig at fjærene foran har seget litt?

 

Det er vel ingen S4'er som er levert som varebil fra fabrikk med stivere fjærer bak...? Dette høres veldig usannsynlig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du sier det så, kan det kansje stemme at bilen ka ha seget litt fremme, det kan i allefall virke litt sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du rengjør fjærene kan du se fargekodingen (ganske langt nede). Kan se i Bentleyen hvilket oppsett du evt. har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke ofte slik på enkelte biler (særs Audi?) at hjulbuene bak er større enn hjulbuene foran? Og derfor virker det ofte som om bilen er høyere bak enn den er foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke ofte slik på enkelte biler (særs Audi?) at hjulbuene bak er større enn hjulbuene foran? Og derfor virker det ofte som om bilen er høyere bak enn den er foran?

 

Nei, omvendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, omvendt.

 

Ja, stemmer vel kanskje det når jeg tenker meg om...er vel gjerne det jeg har hørt også...my fault :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Audi S4 94 model, VAREbil.. og når bilen står på flatmark, så er den ganske høy bak, i forhold til framme, og det ser litt teit ut rett å slett.

 

Jeg har blitt fortalt at siden bilen er varebil, kom den med stivere fjærer bak enn en personbil utgave, om dette stemmer eller ei vet jeg ikke.

 

Men i allefall, hvordan får jeg den ned til " normalt " nivå igjen, går det ann og kjøpe fjærer som er tilpasset personbilutgaven og sette over?

 

Jeg er nemelig ikke så sugen på og senke bilen noe særlig, da det er meget dårlige veier i indre troms : bh :

 

 

takker for eventuelle svar :)

 

Bilen din har nok, i likhet med "alle" andre S4/S6 varebiler, blitt varebil da den kom til Norge p.g.a. avgiftshelvetet her til lands, slik at den rullet sine første år som 5-seter. Er ingen forskjell, da disse bilene uansett ikke kunne bestilles fra fabrikk som varebil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ikke fjærene dine bak er knekte? Det kan skje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.