#1 Skrevet August 14, 2006 Skal til å skifte batteri i ene nøkkelen til Passaten men er ikke sikker på hvordan det går til. Får delt nøkkelen men det er liksom ikke helt det som skal til heller........Noen som har bilder eller tips til hvordan man skifter batteriet i nøkkelen ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2006 Først deles nøkkelen i to slik at sendeenheten og delen med selve nøkkelen blir to deler. Deretter deles sendeenheten på midten. Bikkes forsiktig fra hverandre med en liten skrutrekker etc. Vanskelig å forklare, men oversiden med knappene blir da en del, mens resten av plasten og batteriet blir den andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2006 Hjalp ikke med nytt batteri.......er visst elektronikk-delen som er gåen ifølge en jeg kjenner på Møller Ålesund. Noen som har peil på hva den koster ?? Må vel til med Vag-Com etter det jeg har hørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2006 Hjalp ikke med nytt batteri.......er visst elektronikk-delen som er gåen ifølge en jeg kjenner på Møller Ålesund. Noen som har peil på hva den koster ?? Må vel til med Vag-Com etter det jeg har hørt Sendeenheten har delenr 1J0 959 753 DA, og koster 586,50. Her på Sortland tar Møller 220kr for å programmere ny nøkkel... Skal inn nå på Fredag å få koda min nye nøkkel Edit : Priser var vist eks.mva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2006 Sendeenheten har delenr 1J0 959 753 DA, og koster 586,50. Her på Sortland tar Møller 220kr for å programmere ny nøkkel... Skal inn nå på Fredag å få koda min nye nøkkel Edit : Priser var vist eks.mva Da har jeg en 1JO 959 753 DA liggende å vente på koding Skulle få gjort det til en "billig" penge med en kompis som jobber på Møller Jeg betalte såvidt over 600 kr inkl mva minus rabatt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2006 Vanlig pris for koding var 300kr sist jeg var på møller så er ikke akkurat nokke å glise så jekli etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2006 Vanlig pris for koding var 300kr sist jeg var på møller så er ikke akkurat nokke å glise så jekli etter Hvem har sagt jeg skal betale full-pris da.......?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2006 Ingen? men såg liksom ut som du hadde sluppe unna med tusen kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2006 Etter at du har bytta batteri, må du også (etter egen erfaring, som også står i bilens manual) kople deg opp mot bilens alarmanlegg igjen for å synkronisere dette. Dette gjøres ved å trykke på en av knappene, stikk nøkkelen i døra og vri om nøkkelen, dvs steng eller åpne! Kanskje dette sparte deg en tur til Møller................ Prøv dette kanskje: Programming new remote controls Two keys and all the remote controls that are to be programmed will be needed. The maximum number of remote controls that can be programmed, including old and new, is four. - Insert first key into ignition switch, and turn it to "ignition on." - Insert second key into outer door handle, and turn it to unlocked position for 10 seconds. System alarm will emit three beeps. - Take first remote control to be programmed and press button -1-, two beeps will be emitted. For second remote control, press button -1-, two beeps will be emitted. Use same procedure to program third or fourth remote control. All remote controls must be programmed within one minute, otherwise new programming will cancel and old remote control programming will be valid. - Turn key in outer door handle to unlocked position for 10 seconds, one beep will be emitted. - Switch ignition off. Nøkkelen består av tre ting: 1. sender for å åpne/stenge døra og alarmen. 2. en liten sensor (ser ut som ei avlang vitaminpille i gelatin, 4-5 mm lang, 1,5 mm tykk). Denne har med bilens startsperre, ligger innstøpt i plasten. Om du bytter til NY nøkkel, må dette programmeres av feks Møller. En del koder som trenges for dette vistnok, som genereres av fabrikken, og gjelder i et par dager, så dette er vistnok jobb for dem har jeg lest et eller annet sted. 3. Og så selve nøkkelen da, som du sikkert vet hvor skal inn hen.......... se her og: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html her er litt mere: http://www.audiworld.com/tech/elec36.shtml så kan du se hva dette firmaet selger http://www.codecard.lt/index.php?ccSID=9909ab7391ed6e8bc19c3bcab7f7ee26 Holder til i Lithauen........ Det er mange biler med LT på skiltene som reiser rundt i Norge for tiden, sier ikke mere.............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2006 Ingen? men såg liksom ut som du hadde sluppe unna med tusen krHehe var for selve elektronikk-delen på nøkkelen det.....kunne vel misforståes litt slik det va skreve ser e no da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2006 Etter at du har bytta batteri, må du også (etter egen erfaring, som også står i bilens manual) kople deg opp mot bilens alarmanlegg igjen for å synkronisere dette.Dette gjøres ved å trykke på en av knappene, stikk nøkkelen i døra vri om nøkkelen, dvs steng eller åpne! Kanskje dette sparte deg en tur til Møller................ Må en tur innom Møller for å programmere noe annet stesj med Vagcom.....så da skulle vi ta det i samme rennet. Men takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 17, 2006 Etter at du har bytta batteri, må du også (etter egen erfaring, som også står i bilens manual) kople deg opp mot bilens alarmanlegg igjen for å synkronisere dette.Dette gjøres ved å trykke på en av knappene, stikk nøkkelen i døra og vri om nøkkelen, dvs steng eller åpne! Kanskje dette sparte deg en tur til Møller................ Prøv dette kanskje: Programming new remote controls Two keys and all the remote controls that are to be programmed will be needed. The maximum number of remote controls that can be programmed, including old and new, is four. - Insert first key into ignition switch, and turn it to "ignition on." - Insert second key into outer door handle, and turn it to unlocked position for 10 seconds. System alarm will emit three beeps. - Take first remote control to be programmed and press button -1-, two beeps will be emitted. For second remote control, press button -1-, two beeps will be emitted. Use same procedure to program third or fourth remote control. All remote controls must be programmed within one minute, otherwise new programming will cancel and old remote control programming will be valid. - Turn key in outer door handle to unlocked position for 10 seconds, one beep will be emitted. - Switch ignition off. Nøkkelen består av tre ting: 1. sender for å åpne/stenge døra og alarmen. 2. en liten sensor (ser ut som ei avlang vitaminpille i gelatin, 4-5 mm lang, 1,5 mm tykk). Denne har med bilens startsperre, ligger innstøpt i plasten. Om du bytter til NY nøkkel, må dette programmeres av feks Møller. En del koder som trenges for dette vistnok, som genereres av fabrikken, og gjelder i et par dager, så dette er vistnok jobb for dem har jeg lest et eller annet sted. 3. Og så selve nøkkelen da, som du sikkert vet hvor skal inn hen.......... se her og: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html her er litt mere: http://www.audiworld.com/tech/elec36.shtml så kan du se hva dette firmaet selger http://www.codecard.lt/index.php?ccSID=9909ab7391ed6e8bc19c3bcab7f7ee26 Holder til i Lithauen........ Det er mange biler med LT på skiltene som reiser rundt i Norge for tiden, sier ikke mere.............. Prøvde den "oppskriften" med en nøkkel i tenninga og en i døra men det funka ikke for meg iallfall Skulle egentlig på Møller ikveld men det utgikk pga stress-mekking på to biler før Rudskogen-avgang imorgen tidlig Så jeg skal innom Skoda-forhandlern på mandag/tirsdag å få fiksa den nye fjernkontrollen. Jeg får låst opp med nøkkelen og får starta bilen med den nye nøkkelen men ikke låst opp og stengt med fjernkontrollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2006 Jeg har byttet batteri på to fjernkontroller (Polo 2003, Passat 2001), og begge låser nå opp bilene. Mao var det ikke nødvendig å programmere dem på nytt for å få fjernkontrollen til å virke. Men rekkevidden er fortsatt dårlig, slik den var på begge før batteriene gikk helt ned. Jeg må 2-3 meter fra bilene, mens de andre fjernkontrollene virker på 8-10 meters avstand. Er det noen som har et tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 20, 2006 Jeg har byttet batteri på to fjernkontroller (Polo 2003, Passat 2001), og begge låser nå opp bilene. Mao var det ikke nødvendig å programmere dem på nytt for å få fjernkontrollen til å virke. Men rekkevidden er fortsatt dårlig, slik den var på begge før batteriene gikk helt ned. Jeg må 2-3 meter fra bilene, mens de andre fjernkontrollene virker på 8-10 meters avstand. Er det noen som har et tips? Jeg gjorde det samme som deg,bytta batteri i håp om at det skulle hjelpe. Før måtte jeg helt inn til bilen før fjernkontrollen funka. Så prata jeg med en kompis på Møller som sa at elektronikkdelen i nøkkelen måtte byttes for å kurere det. Kjøpte ny del og fikk programmert den å nå funker den på laaaang avstand. 20-25 meter er ingen problem (fri sikt vel å merke) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2008 Etter at du har bytta batteri, må du også (etter egen erfaring, som også står i bilens manual) kople deg opp mot bilens alarmanlegg igjen for å synkronisere dette.Dette gjøres ved å trykke på en av knappene, stikk nøkkelen i døra og vri om nøkkelen, dvs steng eller åpne! Kanskje dette sparte deg en tur til Møller................ Jepp, fungerte fint Tom. Min nøkkel fungerte plutselig ikke pga batteridød. Skiftet batteri og fulgte prosedyren over. Fungerte riktig nok først ved å gjøre det både ved stenging og åpning. Virket altså ikke før jeg trykket inn stengeknappen og stengte bilen manuelt. Deretter samme prosedyre for åpneknapp og deretter åpne bilen manuelt. Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...