Anbefalte innlegg

Jeg har en merkelig smell i forstillingen når bilen står i ro og jeg legger over rattet. Noen som har peiling på hva dette kommer av?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk opp og ta en titt. Kan være så mangt.

 

Knekt fjør, tannstag, foringer osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på om det er lyd av type "Bang" eller "spoing"

"Bang" er ikke billig, og kommer muligens av knekte/totalt utslitte ting "frammi under der"

og "spoing" er litt billigere, det kan dreie seg om feks utslitte gummiforinger fjørene står nedi, og fjøra snurrer hakkvis rundt når du svinger.

 

Forslag; Sett bilen på bukker og prøv styringen, da avlastes endel på "sakene", og det er lettere å finne årsaken.

 

Om jeg er mekaniker?? nei kan ikke si det..men morro er det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjørene er helt nye dem. Oppdaga nettopp at jeg "plutselig" har veldig lite servoveske.. og at det er en del lekasje på tannstanga:o Kan det være den som lager lyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Ja det kan være den som lager lyden. Kjenn etter om det lukter brent av servo-oljen og om det er spon rester i oljen. Ved for lite olje kan servopumpa skjære seg og spon fra pumpen kan gå inn i tannstangen og skade denne.

Det første du bør gjøre etter kontrollen av oljen er og fylle på nok olje, og lufte servoen.

Dette gjøres ved og vri rattet sakte over i fullsving fra side til side. Du vil da merke at bilen blir lettere på rattet. Bilen bør stå på hjulene når dette gjøres.

Hvis lyden fortsetter må du kontrollere tannstangen for slakk osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en klonk lyd når jeg vrir på rattet når jeg står stille.

I følge møller skyldes dette en "liten slakk i camberstag venstre side"

 

(Har akkurat hatt bilen på service.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres nå egentlig ut som det kan være et fjærbeinslager....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører det på min bil også, høres ut som om det er fjæra som glipper i fjærskåla. Kommer bare når man står stille og ratter mye om, f.eks. for å snu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det renner fra tannstanga nå! Må vel bytte den:o Den begynte å lekke HELT plutselig!?: klø :

Noen som vet hvordan dette kan gjøres "enkelt" ?

 

Syyykt treg styring og det påvirker bremsene også: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.