Anbefalte innlegg

bilen begynner og fuske og fult kutt når trykket drar seg opp mot 0,5bar. sjekket ledninger til coiler og generelt rundt. noen som kan være enig at det er defekte tenningmoduler? eller andre forslag. alle svar mottas med STOR takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min oppførte seg slik når coilene var dårlige ja..mye rykking når eg belastet motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også plugg-hettene, er de morkne og sprukne får du overslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svarene. bilen stoppet helt i dag. vil ikke starte igjen.. får ikke kontakt med motorstyrenheten ved bruk av pc. mangler signal til dyser div følere osv... er nok defekt. men greia er at den er chippet med sånn loddet sokkel (2stk) hos mtm. og jeg har org chippen. trur dere at det kan hjelpe og sette inn den igjen? og vet dere hvem som kan opne denne for meg og bytte eventuelt? lite sugen på det selv.. eller om noen har en hjerne boks liggende jeg kunne kjøpt eller bare prøvet om bilen starter.. setter stor pris på all hjelp!!!:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant feilen.. en kortsluttet coil på cyl 3 gjorde hele greia. den gjør så en 15a sikring ved motorstyreenheten gul holder ryker. og via den sikringen går det en styrestrøm til motorstyreenheten. bestilt ny coil, får den i morgen.... var jo kjempe billig, bare 2 lapper!!!!!!: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker veldig likt til det jeg har opplevd nå..

Har ikke hatt fullt kutt ved pådrag, men litt liksom, noen ganger, mer på onsdagen som var, for så at jeg merket bilen hørtes litt rar ut på tomgang før i dag..

Dro til bensinstasjon og dro ut pluggene, alle ok, så startet jeg bilen og nappet ut en og en dysekontakt, her skjedde det ikke noe når jeg dro ut dyse #3, dvs at den sveiv på bare 4 sylindre, mistenkte vann i plugghull grunnet mye regn her, men det kunne det ikke være ettersom jeg fant tørre plugger..

Får teste med noen andre coiler/tenningsmoduler i morgen da, legger inn utfyllende tråd om det hvis det er familiært dette problemet når resultatet viser seg..

Målte du coil Jon Cato, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp det med Coil her eller Jon Cato?

Samme sikringen hadde røket hos meg, men det var ikke trøbbel med coilene her nei (men takk for sikringstipset likevel, uten det hadde jeg klødd meg i raua unødvendig lenge i dag, røket så det holdt den :): ja : )

Hos meg var det tenningsmodulen som leverer til 3 stk. syl. Byttet denne og bilen går bra..

Nydelig å slippe de feilsøkningsutgiftene på verksted...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok feil her forresten, det var coil nr. 3 på min bil bil og, later til å være typisk feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.