#1 Skrevet August 15, 2006 Hei! Har en S6 96 mod som jeg synes syringen er veldig lett på. Det virker ikke som den blir tyngre ved høy hastighet. Er det noen som har erfaringer med dette?? Er det noen komponenter som kan være defekt?? Mvh Jan-Åge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2006 Hei! Har en S6 96 mod som jeg synes syringen er veldig lett på. Det virker ikke som den blir tyngre ved høy hastighet. Er det noen som har erfaringer med dette?? Er det noen komponenter som kan være defekt?? Mvh Jan-Åge S6 har ganske kraftig servo. -Har du prøvd andre s6? Kan jo alltids sette på breiere dekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2006 Jeg hadde Progressiv servo på gamle S4n min, denne ble merkbart mye tyngre når farten økte.. Husker jeg reagerte på servoen i S4n til en kompis av broren min da jeg syntes denne var merkelig lett hele tiden. Husker ikke hva det ble til med bilen hans men tror han fant ut at det var progressiv servo på den og som ikke fungerte som den skulle... Vet desverre ikke hvordan man sjekker dette:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2006 Servotronic, helt sikkert. Leste engang i tiden om en modifikasjon man kunne gjøre for å koble ut denne; var visst bare å nappe ut ei ledning. Mange som gjorde dette for å få bedre følelse på styringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2006 Står ett stikk på tannstanga sett i fra motor rommet på førersiden. Hvis du drar av stikket vil bilen bli"tung" på rattet. Det er nok denne forbindelsen det går an å montere en bryter, slik at man kan velge mellom tung og lett manuellt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2006 er det servotronic på alle s4 og s6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2006 Er det slik å forstå at hvis man tar ut pluggen på tannstanga så vil fortsatt servoen virke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2006 Er det slik å forstå at hvis man tar ut pluggen på tannstanga så vil fortsatt servoen virke?? ja:) det funker det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2006 sånn å forstå ja, jeg har lest om denne bryteren en gang jeg og, der folk hadde gjerne en bryter i bilen slik at de kunne slå av i f.eks 80km/t, men jeg tenkte det var servo- eller ikke servo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2006 sånn å forstå ja, jeg har lest om denne bryteren en gang jeg og, der folk hadde gjerne en bryter i bilen slik at de kunne slå av i f.eks 80km/t, men jeg tenkte det var servo- eller ikke servo. Har gjort det på min, men jeg syns det blei litt kjett når jeg kjørte i by, så jeg plugga den i igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2006 Har gjort det på min, men jeg syns det blei litt kjett når jeg kjørte i by, så jeg plugga den i igjen. Var vel gjerne der bryteren kom inn i bildet ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 15, 2006 Var vel gjerne der bryteren kom inn i bildet ! Har ikke noe problem med at bilen min er lett på rattet i stor fart, så det er ingen case for min del;) Men ja, for de som sliter med det, så er nok det en god løsning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 19, 2006 Finner ikke noe stikk på tannstanga mi jeg? Noen som kunne værsåsnill og legge ut et bilde. Er vel progressiv servo på alle s4/s6 eller? Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 19, 2006 Ta ut servotronic kontrolleren i sikringsboksen i "akvariet" (ser ut som et stort rele, men er merket servotronic). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 19, 2006 er det ikke bare greit med servotronic da? har det på min S4. Ser ingen ulempe med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 19, 2006 Finner ikke noe stikk på tannstanga mi jeg? Noen som kunne værsåsnill og legge ut et bilde.Er vel progressiv servo på alle s4/s6 eller? Lars Servotronic var ekstrautstyr på disse bilene Utstyrskode: 1N3 Min forrige 95 S6 hadde servotronic, den jeg har nå har det ikke. -GeirJ- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 20, 2006 Servotronic var ekstrautstyr på disse bilene Utstyrskode: 1N3Min forrige 95 S6 hadde servotronic, den jeg har nå har det ikke. -GeirJ- Da ser det nok ut som min bil ikke har servotronic også. Kan du dele noen fordeler/ulemper med servotronic? Vil vel ha bedre styrefølelse med? Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 20, 2006 Med servotronic er det ikke alltid like lett og vite hvor du har dekkene etter noen snurringer på is, eller leking på snø f.eks. Om de er rett frem eller litt til høyre/venstre. Men er jo helt toppers med servotronic da, kan jo bare svinge med en finger på tørr asfalt, ingen motstand nesten. Rett før man kan gi fart på rattet og det snurrer helt til det stopper! (satt litt på spissen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 20, 2006 har det samme problemet med min 91 s2, er det det samme på disse og? veldig lett når jeg står stille og fortsatt vlike lett i fart, bra ubehagelig egentilg: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 20, 2006 gamle s2en min og va sånn. va noe dritt i fart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...