Anbefalte innlegg

Holder på å montere regreima på motoren, men instruksen i haynes boka var ikke helt å forstå seg på.

 

skjønner at timing merke på veiva skal matche merke på tenningshjulet men hvor skal merke på kamdrevet stå?

skal det på toppen? finner ikke noe merke som det skal matche.

 

Testet litt forsiktig med da slår stempel og ventil sammen :(

sylinder 1 er på topp!!

regreimmotor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg gjorde dette her nå, men mener å huske at det står et merke i toppen...rett ut til høyre for bolten omtrent.

 

Hvilken motor var det igjen?

Hvilken topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det står et merke på baksiden på kamdrevet som skal ligge plant med toppen på venstre side sett forfra. I tillegg skal merket på kilereimskiva på veiva stå rett overfor merket på drevet til fordeleren. Da skal alt være rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Andre Kristensen

Holder på å montere regreima på motoren, men instruksen i haynes boka var ikke helt å forstå seg på.

 

skjønner at timing merke på veiva skal matche merke på tenningshjulet men hvor skal merke på kamdrevet stå?

skal det på toppen? finner ikke noe merke som det skal matche.

 

Testet litt forsiktig med da slår stempel og ventil sammen :(

sylinder 1 er på topp!!

 

Stempel og ventil treffer hverandre på en 8V????

hmmm.... rare greier... åssen 8V er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket av hvor det er jeg mener. Ang. merket på kamdrevet, det skal være et likt på baksiden.

regreimmotor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det merket der skal så vidt jeg husker stå rett ut til høyre for bolten omtrent.

Det skal være et merke i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen merker i toppen!!

merket på baksiden av kamdrevet skal matche kanten på stålplata som er skrudd fast på siden av blokka. fant ett bilde i haynes boka som viste akkurat det.

 

nå er iallefall motoren nesten komplett.

mangler dynamo'n (under polering)

ellers har jeg oxo portet innsuget idag. ville ha blitt litt mye turbulens inne i innsuget med audi 100 spjellet på. fluktet litt dårlig. men nu er det og fikset (slipte og polerte i ca 1 time for å få det bra nok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på audi 90 m/KV motor skal hullmerket stå likt med med kanten på stålplata på høyre side. KV-motor er 2226ccm 8v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

på audi 90 m/KV motor skal hullmerket stå likt med med kanten på stålplata på høyre side. KV-motor er 2226ccm 8v

 

Ja, det er det den gjør på min oxo.. nå løste alt seg heldigvis.

Begynner å bytte motor i cabben til torsdag tenker jeg.

dukker vel opp flere problemer etterhvert, og problemer er til for å løses :)

 

skal en tur til Olsen tuning og han skal kanskje dreie av noen kilo på svinghjulet og skaffe meg et justerbart kamdrev.

blir vel å benkkjøre motoren etterhvert.. noen idee om hvor det kan gjøres og hva det koster?? (motor står i bil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder av innsuget og begynnelsen av polering på ventildekselet!!

 

slipt litt.

AUT_6508fg.JPG

 

har begynt litt på sliping før bilde ble tatt!

AUT_6506fg.JPG

 

slipt masse

AUT_6504errr.JPG

AUT_6508ert.JPG

 

AUT_650956.JPG

 

Ventil dekselet etter ca 10min, noen timer sliping og pussing til så blir det sikkert bra.

 

ventildekselpol.JPG

 

ventildekselpol2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja.. idag forsvant motoren ut av bilen...

tok litt lengre tid da eksosmanifolden ikke ville gi slipp og

at jeg festet motorjekken for høyt og måtte da presse bilen ned med mannskraft får å få den ut..

 

i morgen skal alt gjøres rent og lakkeres og så skal motoren i etterhvert..

 

 

 

før vi startet!

AUT_6504.JPG

 

litt lettere opprydding og demontering!

AUT_6505.JPG

 

nå nærmer det seg endelig.

AUT_6508.JPG

 

Lillebror hjelper til. alt går mye lettere når vi er 2 :)

AUT_6509.JPG

 

Endelig Ferdig, brukte ca 3 timer. eksosmanifolden ville ikke gå av, de såkalte c krokene satt dønn fast. og da vi skulle jekke motoren ut så fant vi ut at vi hadde montert jekken for høyt så vi måtte sitte på bilen og presse den ned mot bakken samtidig som vi løftet motoren litt ekstra opp (ca 10cm) og ut :)

AUT_6511.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.