#1 Skrevet Mai 16, 2004 Holder på å montere regreima på motoren, men instruksen i haynes boka var ikke helt å forstå seg på. skjønner at timing merke på veiva skal matche merke på tenningshjulet men hvor skal merke på kamdrevet stå? skal det på toppen? finner ikke noe merke som det skal matche. Testet litt forsiktig med da slår stempel og ventil sammen sylinder 1 er på topp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2004 Lenge siden jeg gjorde dette her nå, men mener å huske at det står et merke i toppen...rett ut til høyre for bolten omtrent. Hvilken motor var det igjen? Hvilken topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2004 Mener det står et merke på baksiden på kamdrevet som skal ligge plant med toppen på venstre side sett forfra. I tillegg skal merket på kilereimskiva på veiva stå rett overfor merket på drevet til fordeleren. Da skal alt være rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2004 Opprinnelig postet av Rune Andre Kristensen Holder på å montere regreima på motoren, men instruksen i haynes boka var ikke helt å forstå seg på. skjønner at timing merke på veiva skal matche merke på tenningshjulet men hvor skal merke på kamdrevet stå? skal det på toppen? finner ikke noe merke som det skal matche. Testet litt forsiktig med da slår stempel og ventil sammen sylinder 1 er på topp!! Stempel og ventil treffer hverandre på en 8V???? hmmm.... rare greier... åssen 8V er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2004 Har merket av hvor det er jeg mener. Ang. merket på kamdrevet, det skal være et likt på baksiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2004 Det merket der skal så vidt jeg husker stå rett ut til høyre for bolten omtrent. Det skal være et merke i toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2004 Ingen merker i toppen!! merket på baksiden av kamdrevet skal matche kanten på stålplata som er skrudd fast på siden av blokka. fant ett bilde i haynes boka som viste akkurat det. nå er iallefall motoren nesten komplett. mangler dynamo'n (under polering) ellers har jeg oxo portet innsuget idag. ville ha blitt litt mye turbulens inne i innsuget med audi 100 spjellet på. fluktet litt dårlig. men nu er det og fikset (slipte og polerte i ca 1 time for å få det bra nok) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2004 på audi 90 m/KV motor skal hullmerket stå likt med med kanten på stålplata på høyre side. KV-motor er 2226ccm 8v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland på audi 90 m/KV motor skal hullmerket stå likt med med kanten på stålplata på høyre side. KV-motor er 2226ccm 8v Ja, det er det den gjør på min oxo.. nå løste alt seg heldigvis. Begynner å bytte motor i cabben til torsdag tenker jeg. dukker vel opp flere problemer etterhvert, og problemer er til for å løses skal en tur til Olsen tuning og han skal kanskje dreie av noen kilo på svinghjulet og skaffe meg et justerbart kamdrev. blir vel å benkkjøre motoren etterhvert.. noen idee om hvor det kan gjøres og hva det koster?? (motor står i bil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2004 bilder av innsuget og begynnelsen av polering på ventildekselet!! slipt litt. har begynt litt på sliping før bilde ble tatt! slipt masse Ventil dekselet etter ca 10min, noen timer sliping og pussing til så blir det sikkert bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2004 jaja.. idag forsvant motoren ut av bilen... tok litt lengre tid da eksosmanifolden ikke ville gi slipp og at jeg festet motorjekken for høyt og måtte da presse bilen ned med mannskraft får å få den ut.. i morgen skal alt gjøres rent og lakkeres og så skal motoren i etterhvert.. før vi startet! litt lettere opprydding og demontering! nå nærmer det seg endelig. Lillebror hjelper til. alt går mye lettere når vi er 2 Endelig Ferdig, brukte ca 3 timer. eksosmanifolden ville ikke gå av, de såkalte c krokene satt dønn fast. og da vi skulle jekke motoren ut så fant vi ut at vi hadde montert jekken for høyt så vi måtte sitte på bilen og presse den ned mot bakken samtidig som vi løftet motoren litt ekstra opp (ca 10cm) og ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...