Overhaling av motor S6 2,2t

Anbefalte innlegg

Bilen min har gått ca 181000 km. Har tenkt å foreta en komplett overhaling av motoren da jeg skal ha denne bilen i noen år fremover.

Hva bør jeg bytte av deler. Og hva bør jeg gjøre med motoren slik at den blir så god som ny??

På forhånd takk for gode svar

Mvh

Jan-Åge

Bodø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er som jo ny, min har jo gått 320000 og går bra enda. Har byttet noen slanger følere osv. men ellers er den fin.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei motorane der går evigt dei vist du kje har mye trim. men viss du skal overhale er det vel toppen som er mest utsatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har gått ca 181000 km. Har tenkt å foreta en komplett overhaling av motoren da jeg skal ha denne bilen i noen år fremover.

Hva bør jeg bytte av deler. Og hva bør jeg gjøre med motoren slik at den blir så god som ny??

Mvh

Jan-Åge

Bodø

Er ikke vits å foreta seg noe innvortes i motor med mindre du veit at du har ødelagt noe. Han som hadde bilen min før meg fortalte om en annen 20vT motor han hadde hatt, som gikk med bra trim og den sa ikke takk for seg før mellom 350-400 000 km.. I en annen bil da selvsagt. ;) Du trenger heller ikke foreta deg noe dersom du skal trimme opp til 350 hk, da er det sagt at du må til med litt diverse deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mvh

Jan-Åge

Bodø

Vist du skal overhale bør du bytte alt.. Dvs:

*Rådelager

*Rammelager

*Trustlager

*Stempelringer

*Vannpumpe

*Oljepumpe

*Reg.reim

*Pakninger både til bunndel å toppdel...

*(event. råder/stempler/ARP bolter om du har planer om å trimme)

>Har sikkert glemt noe

Men som sagt tidligere.. Disse motorane går i en evighet : rock :

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.