#1 Skrevet August 15, 2006 Hei! Fikk et nytt problem i kveld. Når jeg slår på tenninga, kjører den gjennom autocheck, og "OK" vises i panelet. Så starter oljelampa å blinke å pipe helt til jeg starter bilen, da slukker den etter et par sekunder! Er dette normalt? Har ikke vært sånn før, har faktisk aldri sett den oljekanna blinke noen gang tidligere... Etterfylte litt olje på motoren noen minutter før, så olja er på max-merket. Noen som har et tips til dette? S4-V8-93. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2006 Hei! Fikk et nytt problem i kveld. Når jeg slår på tenninga, kjører den gjennom autocheck, og "OK" vises i panelet. Så starter oljelampa å blinke å pipe helt til jeg starter bilen, da slukker den etter et par sekunder! Er dette normalt? Har ikke vært sånn før, har faktisk aldri sett den oljekanna blinke noen gang tidligere... Etterfylte litt olje på motoren noen minutter før, så olja er på max-merket. Noen som har et tips til dette? S4-V8-93. Er ikke det normalt da? Du slår på tenning, og autocheck kjører, men du har jo fortsatt ikke noe oljetrykk iogmed at du ikke har startet bilen ennå. Start bilen med en gang du vrir om nøkkelen istedet, så slipper du dette. Autocheck går jo av seg selv allikvel. Hold inn bremsepedalen med det samme du starter for å sjekke baklyktene, og du får OK tvert tipper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2006 Er ikke det normalt da? Du slår på tenning, og autocheck kjører, men du har jo fortsatt ikke noe oljetrykk iogmed at du ikke har startet bilen ennå. Start bilen med en gang du vrir om nøkkelen istedet, så slipper du dette. Autocheck går jo av seg selv allikvel. Hold inn bremsepedalen med det samme du starter for å sjekke baklyktene, og du får OK tvert tipper jeg. Ja, er det normalt? Dette startet jo etter at jeg etterfylte olje på motoren, så jeg begynner jo å lure... Men det stemmer altså at oljelampa lyser og piper etter at autocheck viser ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2006 Ja, er det normalt? Dette startet jo etter at jeg etterfylte olje på motoren, så jeg begynner jo å lure... Men det stemmer altså at oljelampa lyser og piper etter at autocheck viser ok? Hmmm, sjekket nettopp, får ikke opp oljelampa lenger, husker den gjorde det før, men jeg kan ikke huske på om autocheck viste OK først. Noen andre som kan bekrefte/avkrefte? Men kommer oljelampa etter at du starter bilen da? Hvis ikke skulle det jo ikke være noe galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2006 Hmmm, sjekket nettopp, får ikke opp oljelampa lenger, husker den gjorde det før, men jeg kan ikke huske på om autocheck viste OK først. Noen andre som kan bekrefte/avkrefte? Men kommer oljelampa etter at du starter bilen da? Hvis ikke skulle det jo ikke være noe galt. Takk for svar. Oljelampa slukker når jeg starter motoren, så det er jo greit. Den vises altså i det feltet som autocheck er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...