Resette serviceindikator med Vag-com

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man gjør dette ?

Gjelder en 2002 A6 1,8Tq

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det funker...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor gjøre det så vanskelig??

 

å resette serviceindikatoren på denne bilen gjlør du selv UTEN å bruke vag-com, det står enkelt forklart i manualen til bilen

 

fant en tråd som hadde det beskrevet:

 

Service Reminder Indicator (SRI), resetting after service (without VAG1551/1552)

 

After performing service, the respective Service Reminder Indicator (SRI) must be reset.

 

The Service Reminder Indicator (SRI) can be reset using the "Adaptation" function of the VAG1551 scan tool

 

Additionally, the SRI can be reset using the following method:

 

Switch ignition off.

 

Press odometer and instrument cluster reset buttons while switching ignition on.

 

The following will appear on the odometer display: "OIL" (m.y. 1997) or "service OIL" (m.y. 1998 )

 

Pull clock button until "OIL" or "service OIL" are reset.

 

The following will appear on the odometer display: "- - -" (m.y. 1997) or "service - - -" (m.y. 1998 ).

 

 

 

Press odometer reset button again advance to next service event.

 

The following will appear on the odometer display: "INSP" (m.y. 1997) or "service INSP" (m.y. 1998 ).

 

Pull clock button until "INSP" or "service INSP" are reset.

 

The following will appear on the odometer display: "- - -" or "service - - -".

 

Switch ignition off.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der fungerte ikke på min 1996 A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens OT men dog:

Noen som vet hvorfor indikatoren viser insp 0?

dette oppstod etter at indikatoren var resatt med Vag-com via adaption.

Har prøvd med flere forsjellige verdier i kanal 5-8 tenning av og på mm.

noen teorier

 

Enyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor gjøre det så vanskelig??

 

å resette serviceindikatoren på denne bilen gjlør du selv UTEN å bruke vag-com, det står enkelt forklart i manualen til bilen

 

fant en tråd som hadde det beskrevet:

.

Hmm.. Har du virkelig prøvd den oppskriften sjøl?? Mulig du har rett i dine påstander bortsett fra som du sier: DET STÅR ENKELT FORKLART I MANUALEN TIL BILEN! ...??? De fleste som leser her vil tolke manual til Ownermanual..

Eller den boka som burde vært i hanskerommet. Uansett Jeg og har prøvd dette uten hell, VAGCOM var løsningen.. og veldig enkelt hvis en først har tilgang til det..

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst funker dette på nyere audi som B5 og 4B --> (altså IKKE C4)

 

det er manualen som fulgte bilen jeg mener ja, som jeg sier helt i begynnelsen av forride post at det går an å gjøre UTEN vag-com

 

Og ja når jeg hadde 2001 A6 gjorde jeg dette selv siden jeg ikke fulgte longlife servicer på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst funker dette på nyere audi som B5 og 4B --> (altså IKKE C4)

 

det er manualen som fulgte bilen jeg mener ja, som jeg sier helt i begynnelsen av forride post at det går an å gjøre UTEN vag-com

 

Og ja når jeg hadde 2001 A6 gjorde jeg dette selv siden jeg ikke fulgte longlife servicer på bilen

 

Denne oppskriften fungerer på min fars A4 2000mod uten computer (FIS) da kommer varselet i tripteller-vinduet..

På min 02 A6 med FIS kommer det varsel i FIS , derfor tror jeg Vag-com er tingen for min bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne oppskriften fungerer på min fars A4 2000mod uten computer (FIS) da kommer varselet i tripteller-vinduet..

På min 02 A6 med FIS kommer det varsel i FIS , derfor tror jeg Vag-com er tingen for min bil...

 

når jeg hadde en 2001 A6 med FIS leste jeg i manualen til bilen hvordan den skulle resettes uten bruk av noe vag-com.

 

det såt godt beskrevet hvordan det går frem....for å bruke et velkjent uttrykk: RTFM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.