Nippel/overgang fra original til Bosch 044 bensinpumpe

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å søke på forumet, men det er jo som å lete etter nåla i høystakken å finne noe på det forumet her ;) ....

 

Jeg skal bytte bensinpumpa på bilen til brodern. Han har en S2 som skal få erstattet den gamle pumpa med en Bosch 044 pumpe. Ifølge Jonus måtte det en overgang eller ny nippel til for å få den til å passe over.. Nå har jeg prøvd Hellanor, AS Elektro, Vateland Auto og nå til slutt Auto Teknikk i Kr.sand.

 

Ingen kan gi meg svar på hva slags nippel jeg skal ha.. Dere som har montert 044 pumpa, hvordan har dere løst dette? Haster litt dette siden bilen "står" til dette blir fiksa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en 12mm banjo.. org nr N 903 307 01

 

 

Du trenger også holder og sil som passer til 60mm pumpe, enten nytt fra Møller eller brukt fra en gammel audi med k-jet...

 

Du må også ha en M12x1.5 på toppen av pumpa. Denne kan også kjøpes hos Møller, N 011 069 1. Tror den koster ca 20 kr.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde sier jo mer enn 1000 ord.. :)

 

12mmBanjo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen.. Ble litt klokere etter en telefonsamtale med Monica A. også, så da skal det ordne seg.. Ny holder/sil er bestilt og banjo og mutter er på bestilling : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du kjøpte pumpa og til hvilken pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa er kjøpt av Jon Anders ( Jonus ) og mener brodern ga et par lapper for den..

 

Må også legge til at Skolt skulle ha syke 350 kroner for banjo`n og det var bestillingsvare fra Tyskland!! : eek :

 

Tok like greit en telefon til Industri-hydraulikk som vi handler av gjennom jobben. Der skulle de ha under 50 lappen inkl mutter og skiver, og det var bare å komme idag, det hadde de på lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.