Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har kjøpt meg en Golf 1,8 gti Cab. har byttet termostat og frost veske kontrolert at kjøle vifta går runt men fortsat står tempen på over 100 grader ved køkjøring trmostaten er en med 87 grader sp da skal den vell ikke bli så varm. noen som har peil på dette

 

 

motor koden er DX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

jeg har kjøpt meg en Golf 1,8 gti Cab. har byttet termostat og frost veske kontrolert at kjøle vifta går runt men fortsat står tempen på over 100 grader ved køkjøring trmostaten er en med 87 grader sp da skal den vell ikke bli så varm. noen som har peil på dette

 

 

motor koden er DX

feil på vannpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann pumpen er helt ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje temp føleren er gåen... gir feil motstand.. og viser feil grader..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trmostaten er en med 87 grader sp da skal den vell ikke bli så varm. noen som har peil på dette

 

Det at termostaten er en 87º har ingenting med dette å gjøre. Det betyr bare at termostaten er helt åpen ved 87º. Det er nemlig radiatoren, viften og viftens termostat-bryter som regulerer temperaturen.

 

Det er flere ting som kan være årsaken, to av dem er delvis tett radiator og vifte-termostat som kobler inn ved for høy temperatur.

 

Forøvrig så må du huske på at ved en god blanding forstvæske (40%) og vann (60 %) så har blandingen et kokepunkt på ca 125º. Derfor er det ikke direkte farlig at motoren blir 100º. I min Audi starter viften først ved 104º, men virker ikke å lide noen nød av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.