Hjelp... Golf`n vår fjusker...

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min kjæreste har en 97 mod golf 3 joker, 1.6, 100hk.

 

Har nå over lengre tid hatt problemer med at den fjusker. Det er spesielt ved pådrag og rundt 2000 omdr. Dessuten sperrer den ved 5000 omdr.

 

Har lest ut feil kode på møller og fikk beskjed om at hal-giver var ødelagt. Denne er nå byttet men det hjalp ingen ting. Har også byttet lmm og svinghjuls sensoren, etter tips fra møller, uten at det hjalp noe.

 

Må man også resette feilen med vag com etter som jeg prøver deler???

 

Er det noen som har hatt lignende problem og som kan gi meg noen tips???

 

Alle tips mottas med takk..

 

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overslag i pluggkabler? Kan du høre en slags tikkelyd i området ved pluggene da den fusker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe så enkelt som plugger/pluggledninger da?

metallhetter rundt pluggledninger kan gjøre at gnisten slår over,ta vekk disse hvis du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overslag i pluggkabler? Kan du høre en slags tikkelyd i området ved pluggene da den fusker?

 

Hører tikkelyd hele tiden, så det er vel bare ventilene....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe så enkelt som plugger/pluggledninger da?

metallhetter rundt pluggledninger kan gjøre at gnisten slår over,ta vekk disse hvis du har.

 

 

Har prød å se etter det, men skal sjekke det en gang til... Ellers er det metallhetter, så det kan jeg prøve å fjerne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vacumslangen fra manifolden ti bremsekraftforsterkeren nøye for sprekker. Tenker på falsk luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vacumslangen fra manifolden ti bremsekraftforsterkeren nøye for sprekker. Tenker på falsk luft.

 

Det har jeg ikke gjort... Får tar en titt på det i morra da...

 

Takker for svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket litt i dag. Finner ingen sprekker i noen slanger og det er heller ingen overslag fra plugg ledninger.

 

Det eneste jeg fant som jeg syns er merkelig er i fordeler lokket. Ser at det har blitt groper inni lokket ved siden av de "metall" pinnene som gnisten egentlig skal gå over til. Så på meg virker det som feil tenning.

 

Noen som har vet hvordan jeg skal få justert det? Hjelper jo lite med gamle metoden med stroboskop pistol og vri på fordelen....

 

Eller er det noen andre som har tips på hvorfor det blir slik....?

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å få bytta fordelerlokk og rotor,som midlertidig løsning kan du prøve å pusse av kontaktene i fordelerlokket med smergelpapir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å få bytta fordelerlokk og rotor,som midlertidig løsning kan du prøve å pusse av kontaktene i fordelerlokket med smergelpapir.

 

Jeg har byttet fordelerlokk og rotor. Men bilen fjusker like mye. Så problemet ligger vel i at den ikke tenner på riktig tidspunkt? Derfor de gropene i fordelerlokket...

 

Hvordan får jeg justert dette?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Nå er det snart hundre stykker som har vært å lest.... Hmmm

 

Er det ingen som har vært borti lignende problem????

 

Takknemlig for alle svar, da jeg står helt fast her.....

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøer igjen her.

 

Er det ingen her som har hatt en golf 3 med 1.6l 100 hk som kan ha noen hint eller forslag på hva som kan være galt med vår....???

 

Takknemlig for alle innspill og forslag....

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne i håp om å få noen nye svar.....

 

Er litt desperat etter hjelp da jeg står helt fast her...

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver en siste gang.....

 

Ingen som har noen flere forslag på hva som det kan være.

 

Bilen sperrer på ca 5000 omdr og fjusker mest rundt 2000 omdr... Har prøvd å bytte halgiver, coil, fordelerlokk + rotor og sjekket alle slanger og plugg ledninger. Virker som den får feil tenning...

 

Alle forslag tas i mot med stooor takk

 

 

Mvh Håkon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.