Hjelp....Firhjulsinnstillinger Audi.....

Anbefalte innlegg

Heisann.

Og gratulere med dagen, alle bilfrelste i dette langstrakte land....

 

Har akkurat montert gule koni og h&r fjærer på min Audi S4 ,99 modell......

Men,så kommer det berømte men;

 

Har vert på firhjulskontroll på det lokale Vw&Audi verkstedet(bodø).Måtte først bytte fra 18" sommerdekk te 17" for at de i hele tatt skulle klare å få den i benken...Men det er faktisk ikke mange som har benk som takle 18" her i Bodø ihvertfall.....

 

Problemet er at etter kontrollen/senkingen så syns jeg at bilen ikke oppfører seg som før.Den er blitt mye mindre retningsstabil,sporer mere,mye mer "nervøs" og upresis på styringen(det virker som om dekkene svinger først,deretter rattet og så må jeg kontrastyre). Dessuten virker det som om bilen ikke demper ordentlig,men ligger liksom å "ruller","flyter" isteden for å "sette seg ordentlig". Veldig vanskelig å forklare dette med ord,men kjenner godt på bilen at det er noe som ikke er helt som det skal være.....

 

Veit jo at bilen blir hardere og stivere,men det som er nevnt ovenfor skulle vel ikke forandres så mye...

Kan det være at at det skal være et annet oppsett enn det som er originalt,med disse koni og h&r fjærene?

 

Er det noen som har noen erfaringer med dette på sin bil?

 

Stian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en gang en Mazda som var slik du beskriver. Når jeg svingte med rattet kom jeg til et visst punkt der bilen plutselig ville skjene ut, og måtte da kontrastyre andre veien. Leverte den inn for å ta forstillingskontroll/camber, og ble da mye bedre. De har ikke justert noe feil da, eller du har feil camber etter senkingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må være tidenes opphenting? :P

 

Fannt du ut noe ang dette stian? Ble det gjort noe mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må være tidenes opphenting? :P

 

Fannt du ut noe ang dette stian? Ble det gjort noe mer?

 

Tidenes opphenting ja!!

 

Nei, ble ikke gjort noe mere... Mye av de "problemene" som jeg erfarte kom av at jeg måtte på med 17" felg, og på disse sto Brigdestone Potensa gateslicks! Disse er ikke gode å kjøre med på vanlig vei!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum, ja... synes egentlig du bare skal sende ned de hjula. har jo ikke bruk for de uansett :P (om du ennå har de)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at potenza gateslicks ikke er noe særlig på vanlig vei, sporer seriøst mye...... har det på S2 bruksbilen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.