Anbefalte innlegg

Kor mykje olje bruker ein audi a4 2001mod?

Eg har hatt min bil i 3mnd, og kjørt ca.3000km, og har allerede brukt 3liter. Snakka med ein på audi i dag som meinte at det var normalt. Det kan vell ikkje vær sånn??? Har hatt 2 biler før, ein 86mod 190E og ein 2001mod Focus, og dei brukte så godt som ingen olje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor har du??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 liter på 3000 km er jo aldeles for mye uansett hvilken motor du har, er nok noe som er gæernt her ja.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke 2.0 motoren du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke 2.0 motoren du har?

 

 

Stemmer. Er 2.0L... Men det kan umulig være normalt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit kva det kan vær?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også samme motoren og samme problemet. Men på min går det med 1 liter per 2-3000km. De sier at det er normalt og Audi oppgir noe sånt som 1 liter per 1000km som en grense. Bruker bilen mindre enn det er det ikke noe feil. Ene gangen jeg ringte til audi fikk jeg en lang forklaring om at nyere biler bruker mere olje enn eldre, men dette er fordi de bruker mindre bensin, o.s.v. Vet ikke hva man skal tro liksom?

 

En annen jeg kjenner fikk byttet ut motoren grunnet samme problem, men hans brukte mye mer enn min. Også fikk han det siden han hadde kjøpt bilen av Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har 0,5 l pr 1000 km som akseptabel grense på oljeforbruk.Vw har 1 l pr

1000km.På disse motorene er løsningen og bytte blokk(short motor)Er prøvd

og overhale disse,men med dårlig resultat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har 0,5 l pr 1000 km som akseptabel grense på oljeforbruk.Vw har 1 l pr

1000km.På disse motorene er løsningen og bytte blokk(short motor)Er prøvd

og overhale disse,men med dårlig resultat..

 

 

AMEN...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gi et svar på hva som kan/bør gjøres for å minske oljeforbruket på en slik motor ? En arbeidskollega har en slik 2.0 motor i sin bil som bruker en del olje nemlig.......Vil det hjelpe å skifte ventil-tetninger eller er det kun borring og nye stempel som gjør susen ? Hvorfor er akkurat denne motoren så utsatt for høyt oljeforbruk ? Skulle tro 2 liters firerne til VAG var så utprøvde at de hadde kvittet seg med slike svakheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.