Repsett, finnes det? (Bremsekalipper bak A100 -93)

Anbefalte innlegg

Finnes det rep. sett til bremsecaliperene bak på min C4 Avant 2,5 TDI?

 

Handbrekket ligger på titt og ofte på høyre bak, og Møllers forlengede arm i nabelaget skal ha ca 3400,- for 2 nye calipere.

 

Vurderer eventuelt eBay, har blant annet sett sett med 4 bremseskiver og 8 klosser til ca 100 Euro pluss frakt (til EU-land f.eks. Sverige) på ebay.de

Noen som har prøvd disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er kalipern som er gåen? På min var håndbrekkvaieren "rustet" fast i strømpen. Mekonomen og Meca har repsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at et wirebytte kan være verdt å forsøke først ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har pakningssett/rep.sett for Griling kalippere bak. Delenr: 8D0 698 671

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en av 3 ting som vanligvis feiler (ofte samtidig):

1. Vaier rustet i strømpen/hylse

2. Handbrekk "armen" mekanisme på kaliper er rustet

3. Glidepinner er rustet.. hvis dette er tilfellet, vil kaliper henge på også ved bruk av bremsepedal

 

Vaierbytte er forøvrig mye vanskeligere enn å bytte kaliper.. Ikke er den billig heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det armen som er rustet som er problemet. Danske Hovwdiaudi.dk selger arm med pakningsring for en billig penge, men det er en forferdelig drittjobb å bytte dette. Ikke pga det er vanskelig å ta fra hverandre, men fordi det er fryktelig vanskelig å sette sammen igjen. BTDT!

 

Jeg måtte skaffe en ekstra kaliper for å kappe stempel i fillebiter for å lage spesialverktøy for montering. Det har dessverre blitt så mange år siden at jeg ikke husker alle detaljer, men jeg husker en låsering og en fryktelig stram fjær inne i et 38 mm hull. Det er trangt, dypt og vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.