#1 Skrevet August 17, 2006 Skal ha meg ny bil nå, og har vurdert A4. Men plages med å finne en bil jeg liker, og har derfor begynt å gå over til å se mere på A6, tenker da på 98-99 modellene. Har hørt før at disse 2,5tdi motorene har vært en del problemer med. Har søkt litt på forumet nå uten hell. (Kan skyldes inkompetanse ) Noen som har en sånn bil med den motoren? Finnes dem i to utgaver? 150 og 180hk?? Spesielle ting man bør sjekke/være obs på ved kjøp av en slik bil? Skal ha quattro nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2006 Les igjennom denne og vurder dette en gang til. Ikke dermed sagt det vil ramme deg/din bil men.....http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293&highlight=allroad+motor Ja, de finnes som 150 og 180 hk. Sistnevnte stort sett i Allroad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2006 Vanskelig å velge ny bil! Må ven kanskje bare lete mer etter en fin A4 da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2006 Får jo a6 med 1.9 tdi også, men da er den vel ikke quattro. A4 med 2.5 tdi er nok desverre også samme reisa, men den får du som 1.9 tdi quattro. Dessuten syns jeg nå faktisk at a4 b6 karosseriet som 1.9 tdi quattro s-line er det grommeste ( mht. oppnåelig pris for en vanlig mann ) Audi har laget. Synd de fortsatt er ca 100 000 for dyre for min lommebok. De ligger vel på ca 300 000 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2006 Hadde en 99` A6 2,5 TDI som jeg solgte i sommer etter og ha kjørt den i 3 år. Etter min mening en koselig bil. På mine 3 år hadde jeg ingen nevneverdige problemer med motor untatt svettende toppdekslepakkninger, men hadde vel alle de andre "Audi" sykdommene som multiknirk og knak, dugg i frontlys, og tregt-vindu-med-stopp-plast-dingseboms problemet og ikke minst den vanlige utavdegsjølvopplevelse når du får regninga etter registerreimskift. Så husk skal du ha A6+2,5TDI så sett av penger til forholdsvist dyrt vedlikehold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2006 Tror nok jeg bare må gå for 1,8tq heller.. Skummelt å skal kjøpe en slik motor som er full av feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2006 Hærregud hvor drittlei jeg er av å høre om all den negative praten om 2.5 TDI V6'ern. Hvor mange tuuuusen eksemplarer er det solgt av disse? Har alle hatt problemer? Nei. Ja, det er mange som har hatt problemer, men det er dermed ikke sagt at du vil få det. Det kan faktisk også være at akkurat den bilen du vurderer har fått byttet kammene; noe som er værdt å sjekke opp. Det er jo lov å se på en bil, sjekke litt nedi olje-påfyllingshullet og så gjøre seg opp en mening. Jeg vil heller ikke gå så langt som å påstå at 180hk stort sett er i Allroad. Jeg har en 180hk gått 163.000 nå, uten problemer så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2006 Føler også at disse motorene har fått litt negativ fokus som kanskje ikke er fortjent. Jeg har nå fått tak på en A6 Avant med 180hk, manuell kasse og quattro, og jeg syns den er helt suveren....herlig lyd og den drar som et uvær. På min var både kammene bytta og registeret/vannpumpa var tatt, selv om det strengt tatt ikke var nødvendig (selger jobbet hos Møller i trondheim). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2006 Føler også at disse motorene har fått litt negativ fokus som kanskje ikke er fortjent. Er enig i det, det er jo et mindretall som har dette problemet, det er mer trolig at man får de generelle "Audi" sykdommene som herjer. Savner det herlige draget og dype brumminga fra V6`ern. Skal jeg ha A6 igjen så er valget lett for meg:) Jeg er i allefall ikke redd for å kjøpe 2.5 V6`er igjen. Nå har jeg en Volvo med D5 og den mangler både lyden og draget:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2006 Hmm.. Er litt usikker. Har egentlig veldig lyst på en A6 2,5tdi quattro. Rundt 98-99 modell. Tror heller ikke at alle blir plaga med det, men som nevnt tidligere så sjekker man jo gjerne det før at man kjøper bilen. Synes det karosseriet rundt de årene der er pent, derfor vil jeg ha! Vil ha brumming!! Hvordan er dem i forsikring da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2006 Jeg betaler vel rundt 6000 i året for fullkasko m/leiebil og 12 eller 16.000 km. 70% bonus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2006 Ok. Da kommer vel jeg litt høyere opp med 40% bonus. Må vel ha 20.000 km. Må bare vurdere litt mer hva jeg skal gå for.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...