Bytte tannstanga! Hva er enklest? (Audi 100 q)

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte tannstanga på bilen min. Det er snakk om en Audi 100Q. Står MC motor i så blir litt trangere en originalt. Jeg lurer på hva som er den enkleste måten å få tannstanga ut på..? Løsne wastegaten og dra den ut i den retningen eller demontere bremserørene og lufte bremsene etterpå? Er det noen annen mulighet kanskje?:o Hadde virkelig satt pris på råd her:tilber: :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gjort denne jobben på 200 10VT eller 100 TQ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som det har ordnet seg. Demonterte bare wastegaten slik at jeg fikk løftet tannstanga opp og ut. Virker som det går greit å få den "nye" på plass igjen!: smil : Noen som vet om det er forskjell på trykket fra servopumpene på disse bilene? 100Q og 200Q?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servopumpene går på 140bar på alle 100/200 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et LITE hull i belgen på den tannstanga jeg skal sette inn!: bh :

Går det an å lime dette tro? eller må jeg bytte belgen? Det er vel ikke noe trykk inni den belgen tro? Da må det jo gå an å reparere den...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et LITE hull i belgen på den tannstanga jeg skal sette inn!: bh :

Går det an å lime dette tro? eller må jeg bytte belgen? Det er vel ikke noe trykk inni den belgen tro? Da må det jo gå an å reparere den...?

Det er nok bare snakk om en støvmansjett, så du burde kunne berge ved å teipe den eller noe sånt. Eller kanskje noe limgreier/sika eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.