#1 Skrevet August 17, 2006 Jeg må bytte tannstanga på bilen min. Det er snakk om en Audi 100Q. Står MC motor i så blir litt trangere en originalt. Jeg lurer på hva som er den enkleste måten å få tannstanga ut på..? Løsne wastegaten og dra den ut i den retningen eller demontere bremserørene og lufte bremsene etterpå? Er det noen annen mulighet kanskje? Hadde virkelig satt pris på råd her:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2006 Ingen som har gjort denne jobben på 200 10VT eller 100 TQ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2006 Da ser det ut som det har ordnet seg. Demonterte bare wastegaten slik at jeg fikk løftet tannstanga opp og ut. Virker som det går greit å få den "nye" på plass igjen! Noen som vet om det er forskjell på trykket fra servopumpene på disse bilene? 100Q og 200Q? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2006 Servopumpene går på 140bar på alle 100/200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2006 Jeg har et LITE hull i belgen på den tannstanga jeg skal sette inn! Går det an å lime dette tro? eller må jeg bytte belgen? Det er vel ikke noe trykk inni den belgen tro? Da må det jo gå an å reparere den...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2006 Jeg har et LITE hull i belgen på den tannstanga jeg skal sette inn!Går det an å lime dette tro? eller må jeg bytte belgen? Det er vel ikke noe trykk inni den belgen tro? Da må det jo gå an å reparere den...? Det er nok bare snakk om en støvmansjett, så du burde kunne berge ved å teipe den eller noe sånt. Eller kanskje noe limgreier/sika eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...