99 Passat FWD stv - Drar mot høyre side

Anbefalte innlegg

Har fått ett merkelig problem med Passat'en. Når jeg slipper rattet skyter bilen umiddelbart en hel del mot høyre.

 

Bilen oppførte seg på samme måte før firehjulskontroll og etter kontrollen for to dager siden (var kun små korrigeringer på toe som var utenfor spec) er bilen fremdeles likedan.

 

Med rattet 100% i senter går bilen 100% rett frem, men den har en forsiktig tendens til å dra ørlite mot venstre på full gass (vektforskyvning som endrer noe). Men, slipper man rattet bærer det rett til høyre med følelse av at man er på tur rett på skogen.

 

Kan dette være noe med justering av selvsentreringen, kan det være noe problem med dempere/fjærer eller er det noe annet som dere kan tenke dere til kan forårsake denne oppførselen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dumt spørsmål,har du sjekket dekktrykk? regner med det siden du har hatt den inne til kontroll,der skal de sjekke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dumt spørsmål,har du sjekket dekktrykk? regner med det siden du har hatt den inne til kontroll,der skal de sjekke det.
Dekktrykket er sjekket og er korrekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,når jeg tenker over det så hadde min far noe lignende,men det var han som lagde den feilen:P han hadde av drivakslene og klarte å montere disse på gal side igjen,er vist bittegrann forskjell i lengde,så da oppførts bilen seg slik,den trakk til siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at underbroa er for langt til venstre og at camber derfor ikke er lik på begge sider. Må flytte broa til høyre, men lurer da i samme slengen på om dette har noe innvirkning på toe? Mener at multilink var lagd slik at toe ikke skulle affiseres av at camber varierte (bump-steer etc), men vet ikke om dette er aktuellt om man flytter hele brua for å få camber lik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.